Asså förlåt mig, men jag blev så PAFF när jag såg ditt inlägg!om man ens ställer en sån fråga ska man väl kanske ta och se över HUR intresserad man egentligen är. Klart som f*n att det är jobbigt med hästar vissa dagar, Både som skötare och ägare, det är inte alltid det roligaste att behöva ge sig ut och rida när det regnar småspik. men det är nått som måste göras. samma sak med mockning och fodring, Man kan inte hoppa över det en dag bara för att man är trött. Som skötare eller medryttare har man ett ansvar. Man tar själv på sig det jobbet och får själv visa att man klarar av det. Nu är det ju olika från person till person. men ansvaretför ridning, mockning och fodring dom dagar man är i stallet kommer man inte undan från.
När jag va 11 år cycklade jag till stallet 4 dagar i veckan för att mocka och borsta en häst.Jag fick inte rida då pga av min unga ålder, men att få komma ut i stallet och känna doften av häst var den största belöningen för mig.
OM du känner att det är "jobbigt" så kanske du skulle fundera på att börja ridskola igen eller skaffa en annan hobby. För lika mycket som hästar är en del av livet så ärdet ett jobb, och ett ansvar!