Är det ingen som vet ?

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Snuttisen
  • Startdatum Startdatum
Om man har en vettigt flockfostrad fölunge som är präglad på flocken och inte människor och har andra föl att leka med brukar det gå bra att ta ut mamman ensam efter ca 1-1½ månad och lämna den lilla med kompisarna. Max 30 min i början.

Beror väl på om du ska rida och ha med fölet vid sidan eller ej.

En del kör igång redan någon vecka efter fölning om fölet följer med vid sidan

Skall fölet lämnas hemma så bör det vara under någons uppsikt gärna med kompis.Då bör fölet vara runt en månad gammal och då handlar det om bara kortare stunder av ridning....runt 20 min hade vi som regel på stuteriet och detta förlängs vart efter fölet blir äldre.

Liknande trådar

Avel Hej! Behöver råd från er mer erfarna. Jag har vant av årets föllunge för ca 3 veckor sedan, juvret gick tillbaka fint och stoet mår bra...
Svar
4
· Visningar
686
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 396
Senast: Nikan
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 030
Senast: Piaff
·
  • Artikel Artikel
Hästnyheter Hur vet du att om det är dags att hjälpa till när stoet fölar? Ridsport har träffat veterinär Anna Bohlin för att i tre poddavsnitt...
Svar
0
· Visningar
155
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Burkmat
  • Barn som inte sover

Hund, Katt, Andra Djur