Så att prata med någon kan hjälpa dig att acceptera det du inte kan ändra på och kraft att ändra på det du kan göra något åt.
Va? Vad gör det för nytta menar du?
Jag förstår att du skriver i all välmening, och jag tackar för att du tog dig tid, jättefint av dig
Men...så här tänker jag, som mycket väl vet hur jag fungerar;
Kurator är ju typ en samtalskontakt som möjligen kan hjälpa till med praktiska grejer, inte direkt någon krishantering.
Hon jag har är jättebra, men kommer inte kunna ge mig den hjälp jag behöver på det planet, däremot kan hon hjälpa mig att reda i stöket runtomkring (myndigheter o.s.v om det skulle krångla)
Mat har alltid varit ett problem för mig, och nu kommer jag ju behöva gå tillbaka till det "liv" jag hade innan jag började träna. Jag vet hur jag fungerar och jag vet mycket väl att det där med att inte äta mer än man gör av med inte funkar för mig.
Det blir oundvikligen så att jag kommer tappa musklerna jag byggt upp och få tillbaka fläsket jag blev av med.
Så tyvärr, även om det är i all välmening så är det inget som kommer kunna hjälpa mig.
Och nej, jag tänker inte ta plats från andra (jamen är
alltid fullbokad) för att stå och svänga med en arm.
@Philosophia - det
kommer inte gå åt pipsvängen, det
har gått åt pipsvängen. Det var inte jag som valde att få ett, för mig, i princip optimalt liv förstört.
För det är så, det blev så. Jag fattar ju att jag inte kan göra ett skit åt det, men det ändrar fortfarande inte det faktum att jag kommer få leva utan det bästa jag vet, det jag levt för och som hjälpt mig genom
allt och inte ha något annat.
Dessutom blev jag ju
extremt begränsad för att kunna hitta några alternativ som ens
känns som alternativ för mig. Vad skulle det vara liksom?
Jag förstår ju också att det
kommer bli bättre, men det ändrar ingenting
nu. Och just nu ÄR det skit, och jag sitter fast, varesig jag "vill" det eller inte.
Gissar att det inte kommer kunna bli så mycket mer av den här tråden eftersom jag kommer, mer eller mindre, behöva säga emot typ allt p.g.a att jag vet vad jag har för hinder i övrigt.
I mitt liv finns liksom inget "det är väl bara att..." helt enkelt.
Och det blir ju inte kul för er heller när ni är så fina och försöker peppa men inget fungerar. Och det är otroligt frustrerande för mig som
vill kunna ta emot era råd o.s.v men inte kunna få det att fungera.
Jag är helt enkelt inte i skick för att få till några märkbara förändringar, annat än att ta de där små stegen framåt, vilket jag gör. Såklart Men jag får liksom ingen helhet, ingen översikt.
Och det kommer dröja flera veckor innan jag kan börja styra själv. Nu har jag bara valet att göra som läkarna säger,