hejkompisar
Trådstartare
vi säger att jag äter en plopp 80g på tisdag, en marabou 100g på fredag, lösgodis på lördag, frukt varje dag och riktiga måltider och tränar längdskidor, ridning och snowboard varje vecka, är det hälsosamt?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, självklart!vi säger att jag äter en plopp 80g på tisdag, en marabou 100g på fredag, lösgodis på lördag, frukt varje dag och riktiga måltider och tränar längdskidor, ridning och snowboard varje vecka, är det hälsosamt?
ja men alla svarade olika och jag har gjort om lite grejer nu hahahahahaLäste du svaren i din tidigare tråd?
Jag har rapporterat inlägget och hoppas moderator lägger ihop trådarna.ja men alla svarade olika och jag har gjort om lite grejer nu hahahahaha
Du är i början av tonåren och växer fortfarande. Och du tränar.vi säger att jag äter en plopp 80g på tisdag, en marabou 100g på fredag, lösgodis på lördag, frukt varje dag och riktiga måltider och tränar längdskidor, ridning och snowboard varje vecka, är det hälsosamt?
omg förlåt jag visste inte det tackJag har rapporterat inlägget och hoppas moderator lägger ihop trådarna.
Får du många olika svar beror det på att det finns många olika användare. Fortsätt skriva i tråden.
tror inte forumreglerna tillåter flera olika trådar i samma ämne. Det blir inte heller så bra svar eftersom det blir upphackat. Dt finns även läkare på det här forumet och många andra är väldigt kunniga. Plus att det är många som är betydligt äldre än du och har mycket erfarenhet.
Lycka till med dina kommande trådar
Är du orolig för din hälsa eller är detta något du undrar pga diskussioner om kost, socker
det är ju ganska mycket diskussioner kring godis asså att man inte ska äta så mycket av det så jag undrade vad som är okej att äta liksomÄr du orolig för din hälsa eller är detta något du undrar pga diskussioner om kost, socker osv?
Jag var hos psykolog nyligen. Vi hamnade att prata om mina matvanor. Jag berättade då att jag äter godis dagligen (nej, det är inte en överdrift, jag minns inte när senast jag hade en godisfri dag). Då pratar vi inte heller att jag åt någon enstaka bit choklad eller så någon dag, utan vi snackar en halv chipspåse där, en hel ben & jerry-glass där osv. Men, som helhet äter jag bra och psykologen var imponerad av mina totalt sett bra matvanor.det är ju ganska mycket diskussioner kring godis asså att man inte ska äta så mycket av det så jag undrade vad som är okej att äta liksom
Hur långt är ett snöre?det är ju ganska mycket diskussioner kring godis asså att man inte ska äta så mycket av det så jag undrade vad som är okej att äta liksom
Ja jag tycker det låter väldigt hälsosamt. Du behöver absolut inte vara orolig över ditt sockerintag.vi säger att jag äter en plopp 80g på tisdag, en marabou 100g på fredag, lösgodis på lördag, frukt varje dag och riktiga måltider och tränar längdskidor, ridning och snowboard varje vecka, är det hälsosamt?
Känner du att kroppen mår bra finns det ingen anledning till oro skulle jag säga. Oavsett hur mycket godis du äter. Hur mycket man kan stoppa i sig skulle jag säga är individuellt men du lär ju märka om du förlorar energi osv. Då får du ju börja se över om du faktiskt får i dig tillräckligt med bra mat.det är ju ganska mycket diskussioner kring godis asså att man inte ska äta så mycket av det så jag undrade vad som är okej att äta liksom
Det du mår bra av är okej mängd. Mår du bra om du äter det du gör så gör det. Det viktiga är inte hur mycket av det som kallas onyttigt man äter utan att man äter varierat och ger kroppen det den behöver i form av fett, protein, kolhydrater, vitaminer och mineraler och dessutom i tillräcklig mängd. Äter man så mycket godis att man inte orkar äta mat är det såklart inte bra. Då blir man snart trött, håglös och får i förlängningen brister. Då kan kroppen dessutom få för sig att det är socker den behöver och börja skrika efter socker (socker är ju snabb energi och kroppen behöver energi för att fungera. Får den inte det i tillräcklig mängd från mat börjar den skrika efter socker istället) och det kan bli en ond cirkel.det är ju ganska mycket diskussioner kring godis asså att man inte ska äta så mycket av det så jag undrade vad som är okej att äta liksom