Är det en chihuahua?

Haukur

Trådstartare
Ja det är en chihuahua!:love:

P9120613.jpg

Lilla Kirsty önskar nog att hon var en liten vavva. Det är ju störtmysigt att bli buren så man slipper gå själv och ingeting är ju roligare än att bli utklädd i fåniga utstyrslar eller mysigare än att få krypa in under mattes duntäcke och gosa ner sig i katthögen.. Hon är ju faktiskt lite lik en jättevavva så nästa gång någon frågar om det är en whippet eller helt enkelt undrar vad hon är för ras så ska jag svara "Det är högst troligt en förvuxen chihuahua".

Sv: Är det en chihuahua?

Haha så söt! Var du glad att di "vavva" i alla fall inte är tyngre än så, det var inte lika charmigt när min Dobermannhane hade samma nöje!

Ha ha, din väger åtmindstone inte 39 kg ser det ut som... Jag har också en förvuxen vavva fast i förklädnad av en Flat. Den är nästan omöjlig att lyfta, men vill helst sitta i knäet, framförallt när man sitter på smala plankor och rangliga stolar... :crazy:

Tycker du har en ovanligt fin chihuahua, det borde verkligen avlas mer på de där större varianterna :idea:

Ha ha, din väger åtmindstone inte 39 kg ser det ut som...
*fniss* Näe hur skulle det se ut, tror inte rasstandarden tillåter så stora vavvor:angel: Hon är en liten nett chihuahua på bara 18 kg:D

Hmm.. undrar varför alla mina hundar blir knähundar... min riesentik satt alltid i knät på mig när vi var på hästtävlingar och hon närmade sig 40 pannor så hon hade ju inte heller rätt storlek:D Pappas jakthund innan min tik låg gärna nerbäddad i min flicksäng iförd dockkläder:o

Tycker du har en ovanligt fin chihuahua, det borde verkligen avlas mer på de där större varianterna :idea:
Ja eller hur, den här chihuahuatypen kan man ställa ner på golvet ibland om man måste bära något annat (en kortare bit naturligtvis annars kommer högljudda protester, tror galathea vet hur det låter när en förvuxen vavva blir missnöjd), även det kan ju vara ett pluss även om det självklart inte är huvudanvändningsområdet.

haha, då borde vi byta...min för stora vavva hane ser ut som en whippet o kroppen, med låånnggaa ben o mkt väl markerad bröstkorg, springer o sträcker ut som en vinthund....men huvudet är en chihuahua... men när folk frågar vad det är för en säger jag snart whippet/chihuahua :crazy:

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 707
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
13 042
Senast: Milosari
·
Hundavel & Ras Ja, det är en av de där välja rätt hundras trådarna igen :p Men det här är lite mera på seriöst skoj då jag inte planerar att skaffa...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 080
Senast: AraSlei
·
Övr. Hund På söndag för exakt fem år sedan bilade jag och familjen ner för att hämta hem min alldeles första egna vovve, en liten bulleherre vid...
Svar
3
· Visningar
1 271
Senast: Jenka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka