Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
****Tillägg****
Anledningen till att jag funderar på mjöl istället för pellets är för att förkorta tiden för blötläggning och på det viset förenkla utfodringsrutinerna.
Som någon annan sa, gillar inte hästen hack? Det behöver du ju bara tippa i krubban?
Jag har senaste tiden köpt Dan***(grön?) lucern, det går mycket snabbare att svälla dem än de från krafft.
Tar om ifrån början.
1. Det handlar inte om en häst utan om 22 stycken.
2. Kraffts eller Dangros foder kostar mycket mer per kilo än det fabrikat jag köper.
3. De andra fabrikat jag hittat har alla mycket sämre kvot per kilo än det jag köper.
Så om jag räknar om pris i jämförelse med kvot så finns det fabrikat mässigt inget annat alternativ.
Skulle jag välja hack så innebär det att för att få samma värden måste jag ge flera kilon mer än av den ja använder idag.
Så rent ekonomiskt och fodermässigt är inte de andra fabrikaten nåfor som helst alternativ.
Tro mig jag har provat de flesta typer som finns på marknaden både svenska och utländska. Hittills är det jag använder det klart bästa. Jag bara funderade på att skippa ett led i tillverkningen för det är lucernmjöl som pressas till pellets. Som vi som konsumenter sedan kommer hem och lägger i vatten för att få tillbaka det i form av mjöl.
Att försöka köpa lusern som mjöl istället för som pellets?
D v s steget innan det pelletreras. Då behöver det ju inte ligga i blöt utan bara blötas.