Är det dumt?

S

sunnyday

Ja, är det dumt att ta hem min häst!? :confused:

Flyttade henne till fodervärd i augusti då jag skulle flytta till annan ort. Men nu kan fodervärden inte ha kvar henne. Först funderade jag på om hon skulle så kvar där och sedan att hon skulle säljas direkt därifrån, men nu vill jag nog ta hem henne och prova hur det känns. Känns det bra vill jag ju så klart ha kvar henne, men om det inte funkar så måste jag ju sälja henne... :cry:
Detta är en underbar häst som förtjänar det bästa! Men jag vet inte om jag kan ge henne det... Så skulle det vara dumt mot hästen att ta hem henne ifall det nu inte funkar då hon måste flytta igen!? :confused:

Sv: Är det dumt?

Klart att du kan ta hem din häst om du känner att du vill ge det en chans.

Men varför skulle det inte funka? Har du ingen tid eller passade ni inte ihop? Sånna saker spelar ju oxå in.

Det är en helt underbar häst :love: å jag tycker verkligen om henne! men hon är väl egentligen lite för svår för mig... Men jag vill ju bli bättre så...

Det är bara att kämpa på;)

Ta hjälp av en duktig tränare som hjälper er så ska det nog gå bra.

Jag vet hur det är med för svåra hästar, min unghäst var helt crazy när jag köpte henne, men jag har fått massa hjälp med henne under ett halvår nu och nu är hon helt okomplicerad och helt underbar:)

Så ge inte upp i första taget om du verkligen tycker om henne så mycket.

Lycka till med ditt beslut:bump:

jag ska göra så gott jag kan! :) mer än så kan man ju inte göra...

Hämtar antagligen hem henne om ca en vecka, känns lite nervöst men ska iaf bli skönt att ha 100% koll på sin älskling! :love:

Jag skulle plocka hem hästen om jag var du. Då har du koll både på hur hästen mår och hur en ev köpare verkar. Att sälja kan dessutom ta lång tid om man har otur och är lite kräsen ang. köparen, så har du tiden har din häst det nog bäst hemma hos dig.

Lycka till oavsett vad du väljer att göra! :)

Tid har jag, men som alltid är det pengarna som styr.. Men man får helt enkelt ta det som det kommer. :bump: Ska bli enorm roligt att komma igång igen :bump: , även om man inte kan göra så mkt annat. :smirk:

Hur känsliga är hästar "normalt" när det gäller att flytta?

Jag skulle definitivt tagit hem hästen för att se hur den är i nuläget.

Har haft hästar hos fodervärd som lämnat tillbaka en förstörd häst redan efter en månad (har hänt 2 gånger). Då är det ju inte kul att direkt lämna iväg hästen till någon ny om så skulle vara fallet.

Hoppas din häst mår bra!

/M

Hästen verkar iaf må bra, även om hon är lite tun, men det borde inte vara några problem, men tycker det har gått ganska långsamt i utveckligen också, men hade ju inte väntat mig stjärn resultat iaf!

Har haft kontakt med tränaren som säger att hon ser ut att må bra, dock när jag var där och red en gång var hon så fruktansvärt käftig och motsägande i munnen, aldrig hänt förut! :mad: Men nu är hon på väg hem, ska bara låta hovis sko om henne först! :love: Längar efter henne... :bump:

Varför skulle det vara dumt? Klart du ska ta hem pållen din, då har du ju bättre koll på allting, fodervärdar är inget jag rekommenderar.
Har tyvärr vart med om att jag fått tillbaka min lilla vän i jätte dåligt skick, finns dock säkert många bra med! ;)

Men den ända som vet om du är redo att satsa 100% är ju du själv! :banana:

Ta jättemkt hjälp av tränare och ge dig inte på mer än vad du klarar utan en tränare till hands så kommer det gå jättebra :D

Ta jättemkt hjälp av tränare och ge dig inte på mer än vad du klarar utan en tränare till hands så kommer det gå jättebra :D

Jag ska göra mitt bästa! ;) Bara pengarna räcker :angel:
Å så måste jag hitta nån som passar mig och hästen också.. hum. Aja, säger som mamma! :love: allt ordnar sig. :D

Liknande trådar

Hästmänniskan hejhej, ursäkta för mycket text 🥲Jag har precis tagit studenten och ska flytta ganska långt bort i början på nästa år. Ponnyn som jag...
Svar
8
· Visningar
589
R
Hästmänniskan Hej Jag och min syster har hästarna på samma lösdrift, men hennes häst har sönder min ponnys täcken. Hon nonchalerar det även om hon...
2
Svar
23
· Visningar
2 216
Senast: CaisaCax
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 973
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 198

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka