är det bara jag som tycker..

M

miss_willow

..att h**ks ridkläder är gjorda för anorexismala personer? ellre så är det jag som är lustigt byggd.. prvade byxorna med gubbveck. super smala i benen och super långa. jag är garanterat inte tjock men inte tändpetar ben heller. och har chaps och stövelskaft därifrån och då har ja M. och ja har ju inte tjocka vader.. (35 cm runt om) och tänk på dom som har bredare vader än mej.. :confused:

jo dessutom är dom inte gjorda för o ha i stallet. mer i vanliga vardagen, kolla tex piléjackan lr ridjeansen. är man i stallet ska man inte bry sig om hur man ser ut! bara hur passa bekväma kläderna är! tycker iaf jag. :cool:

tycker jag inte?
tycker dom är både sköna och praktiska, det mesta alltså :)

Håller med dig, de är absolut inget o tänka på för mig som är rund och har bred röv... Och till detta korta ben...

hmm, jag drunkar nästan i deras ridbyxor :confused: dom är hur långa som helst för mig och oftast alldeles för stora i midjan, men jag är väldigt liten också, men jag vet inte om jag kan hålla med. Det verkar iofs vara ett bestående problem hos klädtillverkare på alla håll, de har svårt att få till bra storlekar.

drunknar åxå :o hehe...testade ett par superfina ridbyxor från MH, sätt jättebra i benen... men superstora i midjan (stod ut MINST 10 cm :confused: å dom på affären sa att dom va gjorda efter svenska tjejer :confused: :confused:

Jag tycker att det går bra i låren men midjan och vaderna är alldeles för små och så är som för långa. Jag har ganska stora vader (inte enorma) och får inte på mig extra vida stövlar där.. Vet inte riktigt hur man ska se ut faktiskt..

Jag måste alltid ha en eller två strl. större när jag handlar där, och ibland finns inte ens så stora strl. och jag är rätt normal, har vanligen strl. 38... :cool:

jättesmal midja. köpte ett par 38, fick inte på mej (nästran lagom till min syster som kan ha 160.

bytte till storlek 42, höll på att trilla av mej

Tycker jag inte... Mina CRW Exclusive (HATA!!!) fick jag köpa i storlek 40 bara för att få till det med benlängden. 36 (som jag normalt har) slutade strax nedanför knäna. Enorm midja för lagom långa ben m.a.o. Morsan fick sy in.

Dessa CRW gav mig dessutom flera skavsår. Och då använde jag dem bara fyra ggr. :devil:

Håller precis med! Och jag är inte direkt smal. Inte feet heller. Men absolut inte smal!
MH är ju oxå så, helt enoooorm midja!
Men som tur är kan ju ridbyxor vara lite kortare eftersom man alltid har knästrumpor elr stövlar elr nått över! Men sluta vid knäet är ju inte såå bra! =P

Waaah jag älskar Mountain Horse!! :love: Gick till en ridsportaffär och sade som det var, att jag är lång och smal och har det jäkligt svårt att hitta byxor som passar, för de är alltid för korta i benen. De plockade fram ett par gôrsnygga MH Isolde i storlek 36, och de satt som gjutna med hjälp av ett skärp - lagom långa i benen också. De är perfekta! :D

Jag brukar prova den metoden, och dom i affären tittar på mig, ger mig ett par som bara är nån decimeter för korta. Sen suckar dom och sägar "tyvär, men vi har nog inga som passar"

Dom som faktiskt passat mig är CRW tygskodda :love:, efter några tvättar så är dom tillochmed lagom långa!(mina blev långre efter tvätt om man drog lite i dom när dom var våta)

:eek:

Hon som hjälpte mig var hur snäll som helst och vi sprang runt hela affären för att hitta byxor. Hon sade inte ens något när jag var kräsen och absolut inte ville ha beiga/gula/rutiga byxor, om det inte var i yttersta nödfall. Fick t.o.m. med mig TVÅ par byxor hem (det andra paret är av märket "Rider's Club"), tack vare henne. :)

Vilken affär?

Ibland om det är en ambitiös expedit så brukar jag få prova massor med olika, men inga passar ju!
En gång hittae jag ett par eurostar som passade ok, när jag la ner slaget passade dom bra. Men dom kostade en del och gick sönder efter en stund. Så är lite skeptisk till alltför dyra ridbyxor numera. Men passar dom så kan jag betala en del....

Jo, crw helskodd e så...ska inte säga ordet *slå på fingrarna* men även om jag gick upp eller ner så skulle de inte passa! (smala i vaden, pösiga i låren ich stora som tält i rumpan *om man tar ett par tältpinnar kan man nog sova i stallet och ha den som tält*
Men mina manchesterbyxor är jättesköna efter ca fem-sex tvättardå de var rätt storlek förut, men stora som tält de med. Mina tygskodda är underbart sköna i tyget, men ca en decimeter för långa i benen. det löser jag genom astt vika upp de en gång och sedan knäppa kardborren. mina helskodda ropingbyxor är underbara...kostade bara 750 kr åsså:D (vilket är ungefär 100 kr mindre än crw:s plus att det är mycket bättre kvalitét på roping tycker jag:D) :banana: :bump: :D

Liknande trådar

Utrustning Har nu försökt köpa ridstövlar ett tag och undrar hur fasiken man ska hitta ett par som passar? Alla stövlar är antingen för långa eller...
Svar
12
· Visningar
7 205
Senast: Zoya
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 464
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Liten fråga, ni som har byxor med långa ben, hur långa ben har ni och hur långa är ni? Jag är varken lång eller smal, däremot har jag...
Svar
13
· Visningar
2 809
Senast: Salinero
·
Utrustning Sitter här och funderar på h""ks läderridstövel med snörning.. Men när man kollar på måttabellen, står det att skaftvidden är 34 cm i...
Svar
17
· Visningar
1 327
Senast: western_showman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb
  • Uppdateringstråd 30