är det bara jag som tycker..

Min kompis, vanligtvis i storlek 36-38, fick ta storlek 42. Jag har strl 38-40 men kommer inte trettioåttorna på hööks. Kvaliten vet jag inet om, men jag tycker att det mesta inte ser ut som ridkläder eller stallkläder utan mer som vardagskläder, om man tittar på tex pilejackan eller dunjackorna, eller ridjeansen. I kataölogen är det dessutom supermatchat vilket får mig att må illa. Deras hästprylar ä bra men inte deras kläder.

Jag hittar ALDRIG passande byxor, men det är för att jag är FÖR SMAL! Personligen tycker jag att alla ridkläder INTE verkar vara gjorda för smala personer, men det beror nog på person ;)
Men jag tycker att alla ridbyxor är så himla stora, speciellt i midja och lår (!), men ska man ha ett par i lagom bredd, blir dom genast 2 dm för korta i längd... :crazy:

Jag har också ett par Isolde - strl 38 - och dom sitter skitbra! lagom långa, bra midja, bra lår.... men min kompis, som köpte häromveckan, fick köpa ett par storlek 40 och dom var mycket mindre än mkina! Hon har egentligen strl 34. Fattar ingenting. :confused: :smirk: :D :rofl:

jag tycker att ridbrallorna är sjukt höga i midjan o sen VÄLDIGT små i midjan, i alla fall de ja ghar provat, vill inte ha byxor som går upp till armhålorna snart börjar ajg rida i vanliga leejeans.. :banana:

Mina helskodda ridbrallor från hööks va små men jag fick på mig dom. kvaliteten var usel jag red barbacka ett antal gånger och sedan sprack sömmen mellan benen och hela skoningen gick upp :crazy:...då var jag 3 mil hemifrån och skulle ka buss in till stan och gå omkring i ridbrallor med ca 30 cm stor hål (omkretsen)..! som tur var hade jag extra brallor med mig.. :)....Skitkvalitet...dom ska ju hålla för att rida barbacka.!

Jag provade ett par helskodda vita i min vanliga storlek. De var på tok för långa för jag mätte med mina vanliga ridbyxor men jag fick inte ens på mig dem över låren, knappt knäna så de går inte att köpa. Men jag har bara provat en sort därifrån. Och efter den konstiga storleken vet jag inte om jag kommer göra om det. Mina Roping ridbyxor däremot, är bra! De kan var lite stora vid början av rumpan och slutet av låren och lite väl höga i midjan men annars är de super!

:bow:

Håller bara med jag...
Oftast sitter midjan på ridbyxorna uppe vid öronen och dom är alldeles för små runt baken och låren.

Skittråkigt!!!
Man blir ju bara deprimerad när man provar dom....

Framförallt så är de väldigt lustiga i modellen, supersmal midja och ben, och jättebak ska man visst ha :smirk:
Fast jag har faktiskt två par ridbyxor därifrån som passar förutom att benen är ett par meter för långa, men det finns ju saxar!

jo och sen har de så konstig form på kläderna ?! :confused:

brukar inte köpa ridkläder därifrån...

Alltså, hur kan ni klaga på att de är för små i benen? :confused: Det enda paret jag har är för stora i vaderna så jag inte kan ha stövlar uppepå. Dessutom är de extremt stora i vristerna så kardborren inte fastnar ihop.

Har provar andra byxor från Hööks, men de var så stora i vaderna att det var oacceptabelt.

Jag har inte speciellt smala vader heller. Måste mäta... 33 cm. De är ganska proportionerliga till övriga kroppen.

Annars är Hööks byxor höga i midjan. :mad:

Skulle vilja se hur den personen ser ut som dom passar perfekt på;
*Jättestor röv
*Anorexia vader
*Anorexia midja
*Jättefläskiga lår

Snacka om opropotionerlig=)

En sådan människa (inte jag) är mina gula Mountain Horse skapta för! :idea: Hööksen är jämnstora hela vägen ner. :(

precis så där e d.. fast ja köpte två par ridbrallor på rean. också sådär konstiga men om man använder dom en gång hinner de inte töjja ut sig allt för mycke å så stoppar man dom i tvätten på en gång, opraktist menmen :angel:

Håller inte med dej. Jag är inte smal inte riktigt fet då men "mullig" och alla byxer jag provar hänger vid låren ramlar ner i midjan och 20 cm för korta typ..

hmm... :confused:

Jag köpte ett par i storlek 50 på hööksrean, jätte tighta i benen och rumpan samt sprack i sömmen i rumpan efter en timme. Jag tog dom via postorder.

Har annars Jacsons i storlek 48 som är jättesköna och lagom långa men ngt stora i låren :love: Kostar visserligen ett par hundralappar mer men det blir jacsons ifortsättningen oxå.

Köttbullen med stor rumpa, rejäla lår och vader.

Tycker inte det är nåt fel på deras ridbyxor. Jag har i flera år köpt deras Contact bomullsridbyxor och de sitter bra och är sköna! Har ett par andra därifrån också och de var en anings långa i förhållande till midjemåttet men de krympte lite i tvätten.

Men problemet är väl snarare att människor passar för det mesta inte in i de universalstorlekar som tillverkarna gör. DEt är som om de försöker räkna ut medel på alla människor och det resulterar ju ofta i att de inte passar någon. Men man tycker att de dyrare märkena, av alla kläder, kunde finnas i mer specifierade storlekar, tex med långa/korta ben, tumstorlekar eller nåt.

Tycker inte det är nåt fel på deras ridbyxor. Jag har i flera år köpt deras Contact bomullsridbyxor och de sitter bra och är sköna! Har ett par andra därifrån också och de var en anings långa i förhållande till midjemåttet men de krympte lite i tvätten.

Men problemet är väl snarare att människor passar för det mesta inte in i de universalstorlekar som tillverkarna gör. DEt är som om de försöker räkna ut medel på alla människor och det resulterar ju ofta i att de inte passar någon. Men man tycker att de dyrare märkena, av alla kläder, kunde finnas i mer specifierade storlekar, tex med långa/korta ben, tumstorlekar eller nåt.

Liknande trådar

Utrustning Har nu försökt köpa ridstövlar ett tag och undrar hur fasiken man ska hitta ett par som passar? Alla stövlar är antingen för långa eller...
Svar
12
· Visningar
7 205
Senast: Zoya
·
Utrustning Vi har idag provat några dressyrsadlar som vi lånat med hem och funderar på hur vi ska ta oss vidare efter detta. Albion 17" K2 MW...
Svar
0
· Visningar
2 464
Senast: Rimfaxe
·
Utrustning Liten fråga, ni som har byxor med långa ben, hur långa ben har ni och hur långa är ni? Jag är varken lång eller smal, däremot har jag...
Svar
13
· Visningar
2 809
Senast: Salinero
·
Utrustning Sitter här och funderar på h""ks läderridstövel med snörning.. Men när man kollar på måttabellen, står det att skaftvidden är 34 cm i...
Svar
17
· Visningar
1 327
Senast: western_showman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Photoshop hjälp
  • Tips i London
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur