coari
Trådstartare
Här har man sedan sex veckor sedan bokat tid för skoning, både dag och klockslag!! Man kommer på exakt utsatt tid( kl 10.00) och t.o.m. rätt dag och vad händer??? Hästarna är ute i en lerig hage och ingen hästägare är hemma, och kommer heller inte hem inom den "akademiska kvarten" Efter en haltimme och otaliga samtal (till en mobil med endast mobilsvar och en fast tele med inget svar) så skriver man ut sin räkning på "bonnkörning" med inställelseavgift,resa och tidsdebitering Kr 1.250:-/inkl moms. Försöker snabbt ringa upp dom som tidigare sökt hjälp men blivit avvisade p.g.a. att man trodde sig vara fullbokad denna dag och denna tidsförlust leder till ytterligare en timmes administrativt arbete helt utan inkomst men med ytterligare utgifter.
Lyckas få svar från ett par hästägare som är otroligt tacksamma och som snabbt kan ta in sina hästar och förbereda dom i skomässigt skick. Tyvärr leder detta till extremt ökade merkostnader i resa då hela dagens reseplan blivit spolierad men detta kan man inte belasta tacksammma hästägare för utan där bjuder man på resekostnaden.
Häpnadsväckande när man "redan" KL 22.30 samma kväll (strax efter att man kommit hem efter sin förstörda scemalagda dag) blir uppringd och fullständigt utskälld från den kunden man sedan sex veckor tillbaka bokat tid med påstår att man "glömt" bort dom.
Citat: Hur kan man ovanpå allt vara så fräck att man skriver ut en faktura på 1.250:- utan att ens ha utfört ngt arbete??? Varför har du inte hört av dig dagen innan, och hur kommer det sig att två av hästarna har tappat varsin sko i dag,varför kan du inte i stället boka en tid på kvällen för skoningar när vi är lediga!!! Slut citat:
Jag har då hunnit att kontrollera deras betalning från tidigare skoningar och poängterar att ngt måste ha blivit fel i min bokföring för jag kan inte hitta deras betalda faktur som dom fick för sex veckor sedan. Citat:MEN HERREGUD,,, TROR DU VI ÄR GJORDA AV PENGAR, VI HAR FAKTISKT ANDRA RÄKNAINGAR OXÅ SOM SKA BETALAS,DATAN HAR PACKAT IHOP SÅ INTERNETBETALNINGAR GÖR INTE ATT UTFÖRA, RÄKNINGEN HAR HUNDEN ÄTIT UPP, JAG SVÄR PÅ ATT JAG HAR BETALT MEN KAN INTE HITTA UNDERLAGET,HUR KAN MAN VARA SÅ DUM ATT MAN SÄTTER RÄKNINGEN PÅ BOXDÖRREN I ETT STALL MED KORSDRAG,OJ JAG LA DEN I FICKAN OCH SEDAN MÅSTE JAG HA LAGGT KLÄDERNA I TVÄTTEN, EX EX. många är förklaringarna från vissa hästägare och jag har mkt svårt att tro att endast vi hovisar drabbats av detta. PL kanske har ngt att tillföra utifrån Veterinärernas erfarenheter.
Jag har många fler ex. på hästägare som tyvärr genom eget ego skyller över sitt ansvar på oss seriösa yrkesutövare och hur mkt skit ska vi ta innan vi bör reagera???
Denna tråd är ämnad endast till svar från seriösa utbildade yrkesutövare inom hästvården där många gånger kundernas bristfälliga tillmötesgående som aldrig kunden själv yppar sig om i sina klagomål här på Bukefalos delgivits.
Ordet är fritt:
Lyckas få svar från ett par hästägare som är otroligt tacksamma och som snabbt kan ta in sina hästar och förbereda dom i skomässigt skick. Tyvärr leder detta till extremt ökade merkostnader i resa då hela dagens reseplan blivit spolierad men detta kan man inte belasta tacksammma hästägare för utan där bjuder man på resekostnaden.
Häpnadsväckande när man "redan" KL 22.30 samma kväll (strax efter att man kommit hem efter sin förstörda scemalagda dag) blir uppringd och fullständigt utskälld från den kunden man sedan sex veckor tillbaka bokat tid med påstår att man "glömt" bort dom.
Citat: Hur kan man ovanpå allt vara så fräck att man skriver ut en faktura på 1.250:- utan att ens ha utfört ngt arbete??? Varför har du inte hört av dig dagen innan, och hur kommer det sig att två av hästarna har tappat varsin sko i dag,varför kan du inte i stället boka en tid på kvällen för skoningar när vi är lediga!!! Slut citat:
Jag har då hunnit att kontrollera deras betalning från tidigare skoningar och poängterar att ngt måste ha blivit fel i min bokföring för jag kan inte hitta deras betalda faktur som dom fick för sex veckor sedan. Citat:MEN HERREGUD,,, TROR DU VI ÄR GJORDA AV PENGAR, VI HAR FAKTISKT ANDRA RÄKNAINGAR OXÅ SOM SKA BETALAS,DATAN HAR PACKAT IHOP SÅ INTERNETBETALNINGAR GÖR INTE ATT UTFÖRA, RÄKNINGEN HAR HUNDEN ÄTIT UPP, JAG SVÄR PÅ ATT JAG HAR BETALT MEN KAN INTE HITTA UNDERLAGET,HUR KAN MAN VARA SÅ DUM ATT MAN SÄTTER RÄKNINGEN PÅ BOXDÖRREN I ETT STALL MED KORSDRAG,OJ JAG LA DEN I FICKAN OCH SEDAN MÅSTE JAG HA LAGGT KLÄDERNA I TVÄTTEN, EX EX. många är förklaringarna från vissa hästägare och jag har mkt svårt att tro att endast vi hovisar drabbats av detta. PL kanske har ngt att tillföra utifrån Veterinärernas erfarenheter.
Jag har många fler ex. på hästägare som tyvärr genom eget ego skyller över sitt ansvar på oss seriösa yrkesutövare och hur mkt skit ska vi ta innan vi bör reagera???
Denna tråd är ämnad endast till svar från seriösa utbildade yrkesutövare inom hästvården där många gånger kundernas bristfälliga tillmötesgående som aldrig kunden själv yppar sig om i sina klagomål här på Bukefalos delgivits.
Ordet är fritt: