Är den person som startar en tråd viktigare än....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Är den person som startar en tråd viktigare än....

Jag skriver :devil: bra och roliga och fyndiga inlägg, får alltid miljoner svar i mina trådar, jag skriver ofta om sex, singeliv och ångest och dessutom är jag himla rolig och har NÄSTAN dejtat gammeln en gång.

Bra att du skrev det där för då kan jag ta dig som exempel;)

Du är en typisk sådan person vars trådar jag alltid öppnar. Inte för att jag oftast håller med dig, tvärtom tycker jag rätt ofta tvärtemot dina åsikter;).

Men du anstränger dig lite! När du startar en tråd har du tänkt igenom:

* vad du vill säga

* hur du ska säga det

* funderat ut en "lagom provocerande" knorr som folk kommer att haka på.

Att såna trådar får många svar är bara välförtjänt, och har inte smack med innegäng att göra.

Om det nu är ett värde i att få så många svar som möjligt bör man börja med att anstränga sig lite för att göra en bra trådstart.

Fast är det skitsnack det handlar om, just i detta topic? Jag tolkar det som utanförskap och avundsjuka.

För tydlighetens skull: nu menar jag än en gång klagotrådar i allmänhet på bukefolks uppförande - det blir ofta skitsnack även om man inte talar om exakt vilka menar.

Exempel: I en tråd en bit ner här på sidan talas det om användare som "jagar i flock" - det tycker jag är skitsnack.

Och i den här tråden talas det om folk som bara skriver för att "stryka poppispersonerna medhårs" - det är också skitsnack.

Ja, och jag talar om topic, som då utvecklas till skitsnack dvs argumentum ad nauseam. Tillräckligt mycket många argument för att det skulle finnas de som är förhöjda över församlingen, gör det till sanning.

ja,ja. ...

hur sjutton skulle jag veta att det var en hund:p

Jag dog snarare över vad lenitas reaktion skulle vara... ;) ;) ;)

Varför ska JAG göra något åt det som du säger "faktum" ( jag har inte tänkt det som ett faktum mer som en iakttagelse) att vissa trådar får mer svar än andra?

Jag har inte tänkt att jag ska komme med några lösningar. Är inte ens säker på om det är önskvärt med några lösningar.

Jag skrev för att det vore kul med en diskussion i ämnet. Och det har det ju blivit.

/KT

Tja, min uppfattning om kul är det inte. Jag är stor vän av ärlig kommunikation, tycker att om man ska kritisera en person så gör man det direkt till den personen. Det är därför jag MYCKET sällan pratar om någon här, jag pratar till personen i stället.

Men såna här trådar blir lätt raka motsatsen till ärlig kommunikation där folk raljerar till höger och vänster om personer som de inte vågar fejsa. Jag tycker att sånt är fegt och feghet är nog mitt rödaste skynke.

Fast är det skitsnack det handlar om, just i detta topic? Jag tolkar det som utanförskap och avundsjuka.
Sen finns det exempel på raljerande attityder ochså, även i denna tråden...

Så du menar alltså att jag bara för att jag startade en tråd av den här typen är avundsjuk och känner utanförskap?

Intressant.

/KT

Varför blir det alltid såhär?
Tulle kommer med en reflektion.
Jag är också en iakttagare av olika gruppfenomen, älskar att studera hur flockar skapas och löses upp.

Innegänget på Buke är en skröna - det finns dock massor m grupperingar - konstigt annars.

Men när denna fråga väcks - Får vissa trådskapare mer svar? så genast är det någon/flera som känner sig angripna och hugger tillbaks - och på ett sätt som förvrider hela frågeställningen.

Varfär inte bara svara som ploppan gjorde - varför ska det raljeras och faktiskt angripas - för hur ni än vrider o vänder på det så försöker ni förminska trådskaparen, genom att påstå att den är feg, avundsjuk och utanför.

Som vuxen människa finner jag det mycket obehagligt och nära mobbing.

Men när denna fråga väcks - Får vissa trådskapare mer svar? så genast är det någon/flera som känner sig angripna och hugger tillbaks - och på ett sätt som förvrider hela frågeställningen.

För min del så svarar jag i tråden. Jag diskuterar, du tolkar det som att jag känner mig angripen och hugger. Inte mycket jag kan göra åt det. Och man kan svara i en tråd utan att man själv känner sig angripen.

Edit:
för hur ni än vrider o vänder på det så försöker ni förminska trådskaparen, genom att påstå att den är feg, avundsjuk och utanför.

Nej. Jag försöker inte förminska någon. Det är din tolkning.

Senast ändrad:

Stort trådrån..

Lika klok som avataren
:bow:

*Funderar på om det är en komplimang eller förolämpning* *Kliar skallen* Eller om Skäggluddet ska ta det som en förolämpning kanske..

Ugglor anses väl som kloka?

Har iof inte stett någon med brillor innan, men det är väl mest en accosear?

UGGLOR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Går och ringer upp en optiker åt älgen för nu är det dags för nya brillor....

ÄR det inte en uggla?

Vad är det då?

Hund?????

Näääääää......

Hur då? elelr alltså jag ser en uggla.

Alltså..*host host*
Men Ho-ho..*host host*

Älgen, vad tror du min avatar föreställer?
En hund med skäggludd kanske???:eek:

*host host*

Självklart kan man det, men att svara att det är fegt osv är väl inte direkt en diskussion.
Frågeställningen förvrängs.

(...)för hur ni än vrider o vänder på det så försöker ni förminska trådskaparen, genom att påstå att den är feg, avundsjuk och utanför.

Och var säger jag att detta appliceras på TS?

Självklart kan man det, men att svara att det är fegt osv är väl inte direkt en diskussion.
Frågeställningen förvrängs.

Jag skrev:
Men såna här trådar blir lätt raka motsatsen till ärlig kommunikation där folk raljerar till höger och vänster om personer som de inte vågar fejsa. Jag tycker att sånt är fegt och feghet är nog mitt rödaste skynke.

- och det är möjligt att du inte tycker att det är att diskutera, men det tycker jag.

Feghet behöver inte betyda samma sak för dig som för mig, men du kan inte ta ifrån mig rätten att prata om feghet.

Nä, precis och du kan inte ta ifrån andra rätten att diskutera innegäng.

Du skriver ...i detta topic. Jag tolkar det som utanförskap och avundsjuka.

Om du läser igenom första inlägget i tråden handlar den inte om att TS själv känner sig utsatt/insatt/whatfuckingevva. Det är ett topic som diskuteras, eftersom ingen i den påföljande diskussionen har klämt fram något namn. Men känner sig någon träffad åt det ena eller andra hållet så är inte jag som utpekat någon. Möjligtvis blev det obekvämt för den som själv identifierar sig i det jag säger.

*kl*

Det dyker upp dylika trådar minst ett par gånger om året och har gjort sedan Stallet-tiden.

:)

No news med andra ord.

Vi fungerar på det viset och man ORKAR inte svara i varenda tråd. Så man väljer den som passar för tillfället och då oftast inte någon på sida 9508.

Ja,ja. gör narr av en gammal skumöggd gumma bara, gör det..:p:rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Måste vara anonym eftersom detta är ett något känsligt ämne. Skulle någon råka känna igen mig så ber jag om diskretion.. Något konstigt...
2
Svar
28
· Visningar
3 811
Senast: Modest
·
Bukefalos Igår kväll försvann en tråd från hästvårdssidan. Jag undrar helt enkelt varför den togs bort just igårkväll eller undernatten till idag...
Svar
6
· Visningar
2 242
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama