Är boots nödvändigt?

G

Gyllene

Är det viktigt att ha boots när man tävlar på gräs med broddar?

Sv: Är boots nödvändigt?

Jag skulle inte våga hoppa en bana med gräsbrodd utan boots.

jag har tränad några gånger på gräs nu, och varje gång med broddar och utan boots. Det är ju inte alla hästar som behöver boots. Känns det som hästen behöver boots så använd boots, men brukar den inte trampa sig så rid utan..

jag har inte boots på mina när ja hoppar med broddar! har aldrig behövts, men ska börja använda då de är lätt hänt

Nej det är inte nödvändigt, om man inte vet med sig att man har en häst som lätt trampar sig.

Min ponny har aldrig trampat sig förut men efter idag kommer jag aldrig mer hoppa henne utan boots när hon har broddar.
Köpte bootsen igår och det kan man verkligen inte tro med tanke på hur två av dom ser ut :crazy::p

Är det viktigt att ha boots när man tävlar på gräs med broddar?

Som andra sagt, det är säkrast men alla hästar kanske inte måste
ha det. Var iväg o tävlade på gräs häromdan och det var långt ifrån
alla som hade boots.

Dessutom har flesta boots fram. Jag sätter boots enbart bak,
eftersom det är där pållan har trampat sig förut...

jag har boots både fram och bak om jag rider på gräs med broddar, skulle inte våga rida utan:p

Min ena har aldrig trampat sig under tiden jag har haft honom (tre år); inte i hagen, vid ridning, i transporten, aldrig. Han går utan boots, finns ingen anledning att sätta på det. Den andra är lite mer klumpig med vart hon sätter fötterna. Har bara hoppat henne en gång på gräs och då gick hon utan, men jag funderar på om hon ska få boots till nästa gång.

Som svar på din fråga, nej, det är inte nödvändigt, men om du tror att du har en häst som kan trampa sig så är det kanske bättre att ta det säkra före det osäkra?

Jag har det för att min var väldigt obalanserad innan, då gick hon alltid med boots runt om vid ridning.
Nu har hon det bara när hon är broddad för säkerhets skull.

Nödvändigt vet jag inte man jag känner mig inte säker om jag har broddat utan boots, fram iallafall

Liknande trådar

Utrustning Har haft tur och inte behövt boots i hagen på någon häst tidigare. Men min valack envisas med att trampa sig själv på framsidan av...
2
Svar
29
· Visningar
774
Senast: MiniLi
·
Utrustning Anatomiska boots som snurrar fast de inte ska. :cautious: Nåt tips för att få dem att sitta still? Det är ju ändå förbrukningsvaror så...
Svar
5
· Visningar
673
Senast: Marvin
·
Hoppning Min ponny är ganska ny och jag hade honom inte i vintras men gamla ägarna säger att han inte hade broddar då. Jag ska tävla på...
Svar
1
· Visningar
798
Senast: Elo
·
Tävling Kan en slutmätt d ponny som har växt till 155cm i mankhöjd bli storhäst? Om den skulle tävla på ponnytävlingar i hoppning, kan då den...
2
Svar
25
· Visningar
1 946

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka