Sv: Är blod tjockare än vatten?
Ingen fara Ms_Raven. Tack för ditt stöd!
Jag förstår om min viktoperation sticker somliga i ögonen, men det brukar vara andra överviktiga som själva inte har råd eller möjlighet att komma till rätta med sitt liv. Jag anar lite avundsjuka från personen i fråga...
Men saken är den att jag inte gjort operationen för att bli snyggare utan för att kunna fortsätta leva. Utan operationen hade jag inte levt många år till. Det handlade liksom inte om 5-10 kg övervikt... Och jag kunde inte längre gå ner i vikt utan det här hjälpmedlet, för det är precis vad det är, ett hjälpmedel! Min viktminskning går inte av sig själv, jag gör fortfarande jobbet men på ett annat sätt. Och det är inte alltid lätt heller. Men det behöver vi inte gå in på här.
Men en sak måste jag tillägga. Det är underbart att ha fått tillbaka mitt liv! Jag har "bara" varit kraftig överviktig de senaste 10 åren, innan dess var jag normalviktig och tävlade i olika idrotter. Jag har sett båda sidorna av medaljen och det är en enorm glädje att kunna röra mig obehindrat igen!
För den som undrar är min övervikt direkt relaterad till tidigare missfall ('93), misshandel och övergrepp inom ett tidigare samboförhållande och senare förföljelse ('91-'93) och på senare år min nuvarande partner och min oförmåga att få ett efterlängtat barn. Jag tröståt i kubik och jojobantade så pass att min kropp slutade fungera normalt. Att jag öht berättar det här är för att slippa spekulationer. Bättre att lägga alla korten på bordet har jag märkt.
Som jag svarade innan, utan operationen hade jag aldrig fått hjälp med IVF i framtiden, eller troligen ens fått adoptera! Plus att jag med största sannolikhet hade varit död inom 5 år och det ville inte mannen i mitt liv...