fjolltroll
Trådstartare
Sv: Är blod tjockare än vatten?
Det var precis det jag ville ha fram.
Mia.
Det var precis det jag ville ha fram.
Mia.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
prinsessfeminist skrev:Jag tror inte alls på det där med att biologiska band betyder att man har starkare band.
Hur starka band man har med sina barn tror jag beror på hur allvarligt man ser på sin roll som förälder.
Den som tar sin roll på allvar och reflekterar över vad han/hon gör/säger/tänker får en stark känsla för och med sitt barn.
Dessa egenskaper har ingenting med biologi att göra.
Och då tycker i alla fall jag att ett barns behov ALLTID går före mina egna. För mig finns ingen egen tid eller att mina intressen eller min hobby vad det nu än må vara går före barnen. Barnen ska inte anpassa sig efter mig utan jag efter dom.
cetzyboy skrev:Jag skulle aldrig adoptera av den enkla anledningen att jag gillar inte andras barn på det sättet.
Jag vill ha barn för det är en del av mig.
Självklart får andra adoptera men jag skulle aldrig göra det, jag tycker de som gör det är starka människor därför att jag skulle inte klara det själv.
Jag tycker min man är strong som tar till sig mina barn som sina egna det är ju en typ av adoption.
/Cetzy