AR - Bildtråd

IngelaH

Trådstartare
Då gamla AR-bildtråden började bli lång, startar jag en ny...

Hej!

Jag tänkte att det vore kul och se lite bilder på när ni tränar med era hästar!

Så kom igen och lägg in lite bilder :) ridbilder som vid hand eller longering eller vilka bilder som helst när ni tränar :)

Länka till stora bilder!

Observera! Låt bli citatknappen, för att repetera/diskutera långa bildserier i ett inlägg. Det är mycket möjligt att jag känner mig tvingad att radera såna citatinläggs-upprepningar, för att det tar sån väldig plats i tråden i övrigt.

Senast ändrad:
Sv: AR - Bildtråd

Eftersom jag inte har några nya bilder så får ni se några bilder från sommaren som är ovisade.
Inga tjohejbilder men jag gillade dom ändå:)

litenfinff.jpg

finhoppohej.jpg

Denna är visad i en annan tråd:
skrittliten1.jpg

Måste bara få lägga upp en bild när jag gör mitt livs första levad. jag vet att jag sitter fel men vilken lyckokänsla det var att göra rätt hjälp och hästen väldigt lugnt och fint reser sig. Jag är verkligen ingen superryttare men wow vilket underbart ridpass detta var.
Går runt med ett fånigt leende på läpparna fortfarande...
spanien022.jpg
[/IMG]

Det skulle också vara bra om alla låter bli att använda citatknappen för att repetera långa bildserier... :idea:

sorry:crazy:

här är min skönhet.

18166654.jpg

ursäkta täckes skavet..
förra ägaren hade för stort täcke på henne..

Alltid så fruktansvärt vackra och harmoniska bilder Sshameless...:love:

yes sadeln har glidit fram...:angel:

Aaaassnygg stilstudie... :rofl:

Kanske kan komma med lite nya till helgen...:D

Senast ändrad av en moderator:

Bilder från kursen som vi hade här hemma på gården i söndags!

Trav

Samling mot tramp

Lägger in några gamla bilder på mig och hästen. Ska ta nya men de här får duga så länge :p

Lotroll_KarinPettersson.jpg

Hej

Här kommer en på mig och den nya killen! Han är en femårig spansk hingst. Kommentera gärna!

DSC00018.jpg

Här kommer en bild på mig och min prickiga korv Jerry.
Bilden är tagen under uppvärmning, öppna i skritt.
Vad jag gör för märklig min vet jag inte...

jerry005_editedpb.jpg

Här är lite galopp. Han har pga av olika omständigheter knppt blivit riden föränn i år, dvs ca 2 månader. Innan detta är han inte mycket mer än inriden. I galoppen övar vi än så länge bara på fattningar.

jerry012_editedpb.jpg

Här är några bilder från idag, ridmässigt är det kasst men det är tyvärr så det ser ut med hackamoret på ängen, det finns ju massa saker man skulle kunna skylla på men eftersom inget av dom stämmer så skiter jag i det:p

9d.jpg

2d.jpg

5d.jpg

3d.jpg

Fler bilder finns på min blogg:

http://zahlo.blogspot.com/

OBS!
Den som klickar på denna länken är bunden till att skriva en kommentera i nått av mina blogginlägg.. annars är det dödsstraff som gäller!:devil:

Här kommer lite bilder på min brud, Bagossa. 16-årig kallblodstravare som ligger mig såå varmt om hjärtat. Har dock inte haft henne länge alls, så vi är alldeles i början på våran samvaro och ridning. Några bilder redan visade tidigare, men inte alla ;)

17525153.jpg

17525171.jpg

17525161.jpg

17525176.jpg

17525173.jpg

Min medryttare som rider här =) i djupsnön!
18213586.jpg

Min älskling...
18213588.jpg

Fler bilder HÄR =)

*knapplån*

Kan vi inte försöka hålla tråden till BARA bilder och eventuellt enstaka kommentarer. Som det blev nu, är det ett fåtal bilder och sen långa privata samtal om fin häst och tack och ingen orsak och så vidare i all oändlighet. Såna samtal kan man ta via PM i stället. Kommentarer som kan vara helt OK, är ju följdfrågor på övningar och sånt, man håller på med i "utbildningsfrågor", för tips och råd i utvecklingssyfte.

Vill ni lägga in bilder, för att få kommentarer om hur fina ni är, för det ÄR ni, så kan ni väl starta eller lägga in bilder i en befintlig tråd på gnägg. Det börjar annars kännas som att jag ska flytta denna tråd till gnägg i stället.

Jag ska försöka rensa ur lite.

Mvh

IngelaH
moderator för klassisk ridkonst

Senast ändrad:

Nu gör Tappi också entré här på detta forum. Han är jobbad från marken på detta sätt i en vecka nu och ska imorgon gå sin första kurs.
Har jobbat honom en gång med lång tygel och nu jobbar jag honom med kort. Han är mycket lättare att ha kort nu för han är väldigt vinglig och förvirrad när vi jobbar med lång tygel.

Två bilder på hur det ser ut :D

18431887.jpg

18431888.jpg

Han är ju jättefin, det är så himla gulligt med jättelurviga ponniesar.

Jag har ju problem med lång töm på Tima, just för att hon blir vinglig. Men hur lätt är det o jobba på kort töm på "stor häst" :rofl:

Men jag får väl göra som... var det Migo, som sa det... skaffa en graman till tömkörningstöm.

Ja, han är verkligen jätte lurvig! Han ser ut att vara dubbelt så fet mot min andra shettis. Men mäter man honom är han 15 cm mindre än henne, så det är väldigt många cm päls på honom:angel:

Det är jätte svårt med lång töm och att dom blir vingliga. Min islandshäst är jätte vinglig när vi jobbar på lång töm men när vi tömkör vanligt med gjord är han inte vinglig alls.
Kort töm på stor häst tycker jag är lättare och framför allt bekvämare för ryggen än att göra det på en liten ponny när man måste gå böjd hela tiden :D

Jag har gramantygel på 5 m när jag jobbar på lång töm och det är verkligen så mycket bättre och lättare än med en vanlig tömkörningstöm!

Två bilder på mig och pink från i förrgår

å har du de så varmt där borta att du kan sitta i sådär lite kläder å rida? :P hahaha... själv är jag påpälsad till max ibland!

här är en bild på mig och pojken när vi tränade för christofer i höstas

framåt nedåt

och en liten gosse som tar i som tusan. 3 steg tar han ungefär i den formen och piper medans han gör det :crazy: och sen kommer ett stopp och världens frust. ja fråga mej inte varför :d

Liknande trådar

Dressyr Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
31
· Visningar
4 017
Relationer Hej alla. Jag är i en av mina värsta kriser. Jag behöver peppning och råd. Varning för långt inlägg. Jag och min, sen tre år, sambo är...
2
Svar
34
· Visningar
6 003
Senast: Vallmo
·
  • Låst
Ridning Jag har inte hittat en sån här tråd om äldre hästar, därför startar jag en! Jag är en halvblodskorsning som är 26 år. Skulle vara...
Svar
2
· Visningar
510
Senast: cajo1312
·
Avel Hej! Hoppas att det är okej att göra så här :) Är väldigt ny här, så skäll på mig (snällt, tack! ;) ) om jag gör något knasigt...
Svar
17
· Visningar
4 799
Senast: Görel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V