är bakbenen med?

D

dubbelok

Jag började rida väärldens hoppponny o höstas som aldrig blivit utbildad i ordentlig dressyr. Jag vet inte om hon arbetar ordentligt med bakbenen men hennes hals har förändrats väldigt mycket dom senaste två månaderna men det har inget att göra med om hon arbetar i rätt form eller bara böjer på nacken?

Några bra övningar för att få med bakbenen?

Sv: är bakbenen med?

Be någon filma er när du rider:idea: Då kan du se exakt hur hon arbetár och hur formen ser ut:)

Annars är skänkelvikning jättebra om man vill ha med sig bakbenen:bow: Dock ska hästen vara ställd från rörelseriktningen, annars bidar ryggraden en slags s-kurva vilket inte är bra för hästen;)

Öppna och sluta är också jättebra, och likaså tempoväxlingar:)

Och min pålla har lättare att få med sig baken om man värmer upp i galopp, men det skiljer sig från individ till individ;) :D

Lycka till nu!!

Annars är skänkelvikning jättebra om man vill ha med sig bakbenen
QUOTE]

Vid skänkelvikning trampar hästen förbi sin tyngdpunkt med bakbenen. Därför är öppna och sluta mycket bättre, då förs bakbenen till tyngdpunkten. Att föra hästen utåt på en volt i öppna ger samma lösgörende effekt som en skänkelvikning, men bakbenen kommer rätt.

halvhalter är oxå jättebra, många och ofta ;)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 282
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 093
Senast: Freazer
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 721
Senast: fixi
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 372
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIV
  • Vad läser du just nu?