H
hast-73
Jag har sedan april förra året drivit ett så kallat hästhotell. Jag känner nu att jag börjar gå på knäna. Hur man än vänder sig så har man rumpan bak. Jag försöker så mycket som möjligt vara mina kunder tillags och lägger ner hela min själ i deras hästar. Nu ställer jag mig frågan om det är värt det. Är det så att hästägare vill ha en massa, men det ska vara gratis??? Eller är det fel människor som har kommit hit? Självklart så ska ägaren få ställa krav. Men när man själv sätter ner foten och säger stopp då får man ett rent helvete. Oftast så har det gällt betalningar som har kommit alldeles för sent som 2-4 veckor. Förklaringarna har varit många, men oftast så är det som att du har ju alltid foder hemma och du verkade inte ha så bråttom med att få pengarna. Eller, -men jag satte ju in pengarna när du ringde. Jag fick stressa till banken men du fick ju dina pengar iallafall samma dag.
När man då förklarar att jag inte kan ha sådana kunder så brakar helvetet lös.
Jag har djurskydd ute två gånger på en månad. Det fanns inget att anmärka på. Inspektören fick sig också en skopa skit över huvudet när personen i fråga ringde och kollade hur inpektionen hade gått. Samma person ringde även till soc. jouren och påstod att min man slog våran dotter, att han var torped och hotar mig dagligen till livet.
Detta resulterade i att soc. jouren och två poliser dök upp här hemma en lördags eftermiddag. Min dotter på snart 6 år har tagit väldigt illa vid sig och har inte vågat gå till dagis då hon trott att någon ska komma och hämta henne. Som tur är så har våran son som snart är 4 år inte riktigt förstått vad som har hänt.
Vi har varit i kontakt med soc, polisen, advokat m.m för att få en rätsida på allt det här.
Frågan är hur länge man orkar hålla på. Senast idag så kom sms där jag blir dumförklarad och hotad med falska anklagelser.
Skulle behöva lite goda råd från er som är i samma branch som jag, ja från alla ni som har goda råd.
Tack!
När man då förklarar att jag inte kan ha sådana kunder så brakar helvetet lös.
Jag har djurskydd ute två gånger på en månad. Det fanns inget att anmärka på. Inspektören fick sig också en skopa skit över huvudet när personen i fråga ringde och kollade hur inpektionen hade gått. Samma person ringde även till soc. jouren och påstod att min man slog våran dotter, att han var torped och hotar mig dagligen till livet.
Detta resulterade i att soc. jouren och två poliser dök upp här hemma en lördags eftermiddag. Min dotter på snart 6 år har tagit väldigt illa vid sig och har inte vågat gå till dagis då hon trott att någon ska komma och hämta henne. Som tur är så har våran son som snart är 4 år inte riktigt förstått vad som har hänt.
Vi har varit i kontakt med soc, polisen, advokat m.m för att få en rätsida på allt det här.
Frågan är hur länge man orkar hålla på. Senast idag så kom sms där jag blir dumförklarad och hotad med falska anklagelser.
Skulle behöva lite goda råd från er som är i samma branch som jag, ja från alla ni som har goda råd.
Tack!