Är alla löp likadana?

Y

Yahoo

Mer löpfrågor. Blir alla löp likadana?
Vår lilla tjej började löpa i måndags, är allts inne på dag fem. Hon har inte varit sig lik i två-tre veckor innan hon börja löpa och inte nu heller. Matvägrat, rastlös, gått runt, runt och pipit. Sovit mycket eller velat vara ute. Väldigt vaktig och skällig, reservarad mot människor, allrahelst hemma, då måste man gå runt och gruffa på dem och minsann visa att jag är stor, stark och farlig. :angel:

Kommer alla löp att bli såhär? Eller blir det bättre när de löpt några gånger och vet vad det handlar om?

Sv: Är alla löp likadana?

Risken är att alla löp kommer att vara likadana som detta, men har ni tur, så dämpas beteendet ju äldre hon blir.

Usch, det var ju inte vad jag ville höra. ;) Får väl hoppas att ålder gör sitt nu (hon är snart 9 månader).

De första löpen kan vara lite trassligare än senare löp, men det blir inte någon dramatisk förändring. Kolla upp hur moderns löp ser ut och hennes skendräktighet. Det brukar vara rätt lika.

Liknande trådar

Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
12 333
Senast: Mirre
·
Övr. Hund Pappa har haft brukshundar sen Eldkvarn brann ungefär. Men med stigande ålder tycks hans blödiga gener helt löpt amok. Om vi tar tre...
Svar
8
· Visningar
1 414
Övr. Hund Gammal hund - blivit \'bjäbbig\'? Lilla blandisvovven (cavalier x papillon) blir 13 år i maj. Har sina krämpor och skavanker men inget...
Svar
4
· Visningar
2 748
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama