Aptitretande foder till kräsen hund?

Victovie

Trådstartare
Har ni tips på riktigt aptitretande foder till en större hund som är svår att hålla i hull?
Har nämligen en 9-årig schäfertik som i vanliga fall äter bra, förutom när hon löper. För ett tag sedan började hon löpa, men i samma veva blev hon sjuk och kräktes en del. Sen dess han hon så gott som matvägrat :crazy:. Har testat flera olika sorters foder, där det hitintills bästa är Nutra Nuggets Super Premium Lamm och Ris, som hon äter lite av och tom gillar riktigt bra ibland på eftermiddagarna när man "leker i henne lite mat".
Har man tur en dag så kan man få i henne A-fil för magens skull, lite torrfoder o lite burkmat, en eller tom två smådelade ljusa bröd med smör och leverpastej, och lite matrester på kvällen beroende på vad det är.

I vanliga fall får hon bara torrfoder och har alltid gillat det (om än kinkig vid löpning), men sen hon var sjuk är hon nästan inte sugen på någontingalls.

Sv: Aptitretande foder till kräsen hund?

Jaså minsann!

Nu är jag ju nyfiken på varför?

faktiskt massa aneldningar.

1: Det är mycket fastare tack vare köttmängden är större

2: det finns upp till 2kg för packningar

3: Inte så mycket vätska som i Klass

4: Priset är avsevärt lägre o det blir lägre för man behöver inte ge så mycket för det är mer kött i Nordic.

Så det var därför jag nu kör Nordic.

Tack så mkt båda två för tipsen! :bow:
Är de båda typ av burkmat och var kan man hitta de?

Jag ger också klass, och är nöjd. Utöver det ger jag Standart (Torrfoder) och är supernöjd. Min får extran för att hon inte ska behöva äta så jäkla mkt. Nu äter hon 9-10 dl istället för 12 med royal canin. Hon äter detta med större glädje och lämnar inget som hon gjorde med royal canin.

Du har inte funderat på att ta henne till veterinär? Det är väl det första man gör när hunden plötsligen slutar äta eller äter mycket mindre än den vanligtvis gör. Din hund börjar ju bli ngt till åren så en hälsokoll kanske vore ett bättre alternativ än att börja mixtra med olika foder? Ja, om du inte redan har gjort det förstås, och fått bekräftat att din hund inte lider av sjukdom.

Du har inte funderat på att ta henne till veterinär? Det är väl det första man gör när hunden plötsligen slutar äta eller äter mycket mindre än den vanligtvis gör. Din hund börjar ju bli ngt till åren så en hälsokoll kanske vore ett bättre alternativ än att börja mixtra med olika foder? Ja, om du inte redan har gjort det förstås, och fått bekräftat att din hund inte lider av sjukdom.

Jo, absolut, anledning till att vi avvaktar är för att det kom i samband med att hon blev sjuk o kräktes, men långsamt blivit lite bättre sen hon tillfriskna. Vet sj hur dålig aptit man har efter liknande, särskilt om man ätit vissa saker under tiden man mådde dåligt o kopplar ihop det i hjärnan. Men blir hon inte bättre snart så kommer vi troligen kolla upp henne, just som du påpekar så börjar hon bli lite till åren :(. Vill inte riskera förlora henne i förtid.

Liknande trådar

Hundhälsa Okej jag behöver hjälp, ju mer jag grotta ensam desto svårare blir det. Jag ska byta foder till Emiron, hans mage är inte vad den borde...
2
Svar
24
· Visningar
5 442
Senast: calm
·
Övr. Hund Jag behöver lite hjälp i foderdjungeln. Endast torrfoder är av intresse, tyvärr. Hund 1: Ska endast äta foder med lamm som enda...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 909
Hundhälsa OBS! Långt inlägg. Har ett problem med min hund som är en spetshane på 3,5 år. Har haft honom i ca 1,5 år och under den tiden har han...
Svar
10
· Visningar
9 395
Senast: Hgfy
·
Hundhälsa För ca en vecka sedan fick jag hem en chihuahua korsningsvalp, Pyret,hon är 11v gammal. När jag hämtade hem henne fick jag med ett sk...
Svar
14
· Visningar
2 301
Senast: arabia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka