Aptit efter magsjuka

Ajda

Trådstartare
Ni vars småttingar som haft magsjuka; Hur lång tid har det tagit innan deras aptit kommit tillbaka som vanligt?

Sv: Aptit efter magsjuka

5 dagar. Det som fick igång hans aptit var en cheeseburgare på Max :o Han åt en halv 90g och nästan hela potatisgratängen, efter det var han sig själv igen.

Jag kan inte svara på din fråga än men dottern spydde i lördags kväll/natt flera gånger och idag har hon ätit liiite gröt, knappt någon välling. En del vatten och juice går ner, som tur är :crazy:

Här har det gått 6 dagar idag. Gröten som hon ätit en portion av på morgon och kväll går inte alls. Knappt en halv portion går ner, snarare 1/4 frivilligt.

5 dagar. Det som fick igång hans aptit var en cheeseburgare på Max :o Han åt en halv 90g och nästan hela potatisgratängen, efter det var han sig själv igen.

:laugh:
Här var dottern, 5½, magsjuk natten mellan söndag och måndag.
Igår läste jag denna tråden, lite för att få råd eller tips.
Imorse frågade hon efter krabb-burgare, och då tänkte jag med ett leende på ditt inlägg. Och nu hävdar hon bestämt att hon ska ha hambrugare och anser att mamma visst kan bränna en timme i bilen för att tillgodose detta behov. Det enda som går ned är vatten och saft för tillfället, allt annat vägras. Men hon har även druckit bra med vätskeersättning så riktigt ngn nöd går det inte på henne....ännu.

Jag börjar trampa lite på stället här hemma nu. Vi höll på att trappa ner amningen innan och Tuva åt en portion gröt på morgonen och en vid ca kl 18 på kvällen. Vid lunch slank en hel stor burk mat ner och en halv med fruktpuré.
Nu har bara lunchen ätits upp. Gröt går en tesked sen kniper hon igen.

Försökt med välling men den ratar hon. Hon tar flaska med vatten till maten, men vällingen går icke.
Känns som jag inte har tillräckligt med mjölk kvar för att tillgodose henne en hel dag, och det vill jag inte göra heller. Amma hela dagen förutom lunchen alltså.
Hon har aldrig varit speciellt intresserad av att ammas förns nu. Jag ammade henne helt två dagar när hon var sjuk i maginfluensa nu. Men det verkar ha fastnat på henne. Allt som gick så bra med maten.
Känner mig så nere nu.

Ringde BVC idag för att rådfråga om hur länge "sviterna" efter maginfluensa kan hålla i sig och det kunde vara länge.Fick rådet att truga lite med gröten, gå tillbaka till att ge henne smakportioner, prova välling i mugg och amningen skulle jag försöka undvika så gott det gick under dagen.

Att äta ur flaska och suga på nappen kan göra att barnen mår illa. Kanske därför hon inte vill ta flaskan?

Jag förstår att du vill att hon ska äta mat och du är inte jag. Men jag hade faktiskt erbjudit henne bröstet men inte hela tiden. Utan bara för att få i sig mat och få igång aptiten och orken och på så sätt orka sitta ner och äta mat igen.
Det vet man ju själv när man varit magsjuk hur man mår, vissa saker går bara inte att äta men det går hur bra som hellst att trycka i sig 2 kg lösgodis!

Isak är magsjuk nu.
Dock var det värst i onsdags natt.

Natten till idag kräktes han två gånger dock var det bara lite andra gången.
Men han är pigg och har inte kräkt något på dagen vare sig idag eller igår.
Dock är ju aptiten minimal men det är förståligt.
välling och gröt går ner men annat vägrar han. Åt några få fiskbitar idag men inte mer. Dricker vatten dock.
Så jag hoppas nu att han får sova i natt och slipper kräkas.

isak kräktes ingenting i natt.
Jätteskönt verkligen. Men aptiten är minimal fortfarande.

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 394
Senast: Blyger
·
Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
653
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 657
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Hej där, Jag har en shiba som är okastrerad på nästan så exakt 2 år, han har betett sig väldigt konstigt de senaste 2 veckorna. Vi...
Svar
0
· Visningar
820
Senast: ryujaneiro
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka