APT i förskolan, hur ofta?

Sv: APT i förskolan, hur ofta?

Vilka är "alla andra"? Det finns många verksamheter där man inte kan räkna med att samla hela styrkan på arbetstid, i vården tex. Eller i butiker och företag med långa öppettider/kundservice. Förskolan är dessutom en rättighet vi har i Sverige. Man har alltså rätt att få barnomsorg när man behöver den.

Vi har barnomsorg på min arbetsplats (skola). Aldrig att vi skulle ha APT en tid som kräver att föräldrarna skall hämta tidigare. Det går att lägga schema så att alla kan vara med.

Om tiden är bekymret så kan man lätt ha två APT i månaden och kortare tid.

Jag förstår inte hur en förskola kan resonera som så att föräldrarna måste hämta.

Liknande trådar

Kropp & Själ Hmm, hur ska jag börja det här inlägget? Det finns så mycket jag vill säga men jag vet inte vart jag vill komma med det. Jag är i yngre...
Svar
5
· Visningar
4 214
Senast: Yrsel
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
26 243
Senast: Amk
·
R
Gravid - 1år Ja, som rubriken lyder. Min 4 månaders bebis vaknar ganska många gånger på nätterna. I natt såg schemat ut såhär: 19.30 amning...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
14 533
Senast: Raderad medlem 19815
·
Småbarn Behöver lite råd och tankar från erfarna föräldrar och gärna från er som jobbar inom förskoleverksamheten. Sonen började på dagis i...
Svar
6
· Visningar
1 544
Senast: Sonic76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka