Apropå tråden "hur bör man uttala"

Sv: Apropå tråden "hur bör man uttala"

Jag ska försöka komma över det här. Det går nog kanske om vi båda bara säker Buke nästa gång vi ses, på den punkten verkar vi ju ändå vara överens.

Hon gör det, va? Har alltid misstänkt det. Det känns väldigt niffe, liksom.

Vem gör inte det?

Jag säger för övrigt också fel, även fast jag vet att det är fel. :D Så jag brukar hålla mig till Buke när det funkar.

*KL*

Bukeeeefalos här också, men oftast orkar jag inte säga mer än buke dvs. buuuuke.:)

KL

BukefAlos här med. Eller buuke, rätt och slätt.
Men jag har för mig att uttalet "på riktigt" ska vara buchefalos, eller är det kanske på engelska?

Hej!

Jag uttalar det med långt a. Jag uttalar det inte som bukefallos och har inte ens tänkt tanken.

Buke oftast dock och i samtal med andra "hästforumet" (att kalla det buke skulle inte hjälpa).

/Lavinia, lever i 2 olika världar...

Och hur uttalar man det rätt? Min alviska är lite lätt rostig.

Liknande trådar

Hemmet Här kanske finns någon som är kunnig på porslin, som kan hjälpa till att identifiera vad det här är för serie? Jag fick en bild skickad...
Svar
8
· Visningar
439
Senast: Krålus
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 155
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
478
Senast: Shaggy
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 924
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar