Apropå tråden "hur bör man uttala"

Sv: Apropå tråden "hur bör man uttala"

Det gör jag med! Jag säger hellre medvetet fel än använder den där löjliga betoningen :D

Annars kan man ju uttala det som det där jävla stället också.

Vad är det för fel med att säga buke? Vedertagen förkortning på en plats?

(sen undrar jag också varför inte frågan kunde ha ställts i refererande tråd som redan finns...)

Senast ändrad:

(sen undrar jag också varför inte frågan kunde ha ställts i refererande tråd som redan finns...)

För att jag tänkte att den tråden handlade om just det namnet och att jag inte skulle komma in med min fråga där bara.

Här hemma kallar vi Buke för "Stora snoppen", väldigt internt :D
Annars tycker jag Buke'falos är korrekt men säger BukefALos till andra svenskar :p

Om du hade läst tråden hade du sett att namnet Melanié var färdigavhandlat ganska tidigt och tråden övergick sedan till alla möjliga namn och onamn. Så jag kan nog tycka att denna frågan hade platsat i den tråden också, så hade jag varit moderator hade jag nog skarvat in denna i den tråden.

Jag säger bukefAlos, allt annat låter dumt i mina öron :D

Det gör jag med. Struntar i om det är fel när allt annat låter så löjligt.
(Och förhoppningsvis blir väl inte Gunnar kränkt av att man eventuellt uttalar forumnamnet fel.
wink.gif
)

Om du hade läst tråden hade du sett att namnet Melanié var färdigavhandlat ganska tidigt och tråden övergick sedan till alla möjliga namn och onamn. Så jag kan nog tycka att denna frågan hade platsat i den tråden också, så hade jag varit moderator hade jag nog skarvat in denna i den tråden.

OK då ber jag så väldigt mycket om ursäkt då för att jag klantade mig och inte läste hela den tråden.

Tänkte annars att det inte är så trevligt att kapa en tråd bara…men vist, jag borde väl ha läst allt där först innan jag startade min. Sorry!

Det uttalas Bukéfalos (efter Alexander den stores häst tror jag) men jag kan inte låta bli att säga Bukefálos

Jag säger det med ett mera utdraget A. Ett A som i första A:t i Farao.
Även fast jag vet att man korrekt uttalar det annorlunda!

Kl

Jag tycker att allt annat än det korrekta uttalet låter genomfult.

Always, baby. Ja, eller Buke då.

Liknande trådar

Hemmet Här kanske finns någon som är kunnig på porslin, som kan hjälpa till att identifiera vad det här är för serie? Jag fick en bild skickad...
Svar
8
· Visningar
439
Senast: Krålus
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 155
Senast: Gunnar
·
Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
478
Senast: Shaggy
·
Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
5 924
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar