Du kan väl göra ett segertåg genom dressyrsverige och visa upp hur man kombinerar ranchridning och dressyr på bästa vis?Nej, jag är egentligen heller inte särskilt sugen på en LDR/bakom lod diskussion igen. Det var begreppet "tävlingsform" jag var ute efter att definiera eftersom det verkade vara oklart vad som som gällde.
Men när det också påstås att öppen form skulle vara skadligt att rida, då blir jag lite orolig för hur folk tänker egentligen. En boskapshäst/ranchhäst tex, den går i öppen form mest hela dagarna, med relativt tunga ryttare och sadlar, utan att få några som helst skador av det. Dom håller länge och blir gamla. Den kan också samla sig extremt kortare stunder här och där för att sen återgå till mer öppen form igen. Den varierar sig naturligt kan man säga. Det är det man behöver eftersträva i all ridning.
Då kommer nog många bli intresserade av det du säger.
Ridsportsverige lyssnar på framgång. Om folk imponeras av din ridning kommer de fråga och vilja lyssna. Folk lyssnar på Carl Hester eftersom han och Charlotte är framgångsrika. Det funkar.
Visa på att ett annat sätt funkar- jag lovar att folk kommer lyssna då.