Appropå djurvän, nya lagen

Sv: Appropå djurvän, nya lagen

Hur vanligt det är att valpar utanför SKK flyttar före 8 veckors ålder vet vi väl antagligen ingenting om. Skulle dock tro att en åldersgräns sattes på valpar per automatik eftersom det var något som verkligen krävdes på kattsidan. Det skulle nog helt enkelt se jäkligt märkligt ut om föreskrifterna sade att kattungar ska stanna hos sin mamma till 12 veckors ålder och sedan inte ett ord om valpar.

Människor tar kattungar för tidigt i väldigt stor omfattning och som jag uppfattade denna kvinna verkade hon anse att 8 veckor för många valpar också är för tidigt.

Men om man har valpen i en "valphage" (fyra ihopbyggda kompostgaller) Räknas det som bur? I många fall var det enda sättet att få min vovve ,när han var liten, att slappna av att låta honom vara i hagen.
Räknas det också som bur?

Men om man har valpen i en "valphage" (fyra ihopbyggda kompostgaller) Räknas det som bur? I många fall var det enda sättet att få min vovve ,när han var liten, att slappna av att låta honom vara i hagen.
Räknas det också som bur?

Det är inte mig du ska fråga utan Jordbruksverket.

Ja de va väl önsketänkande att tro att de va var 4-5 timma.. Nämen jag hade inte kollat upp exakta siffror, bara hört "ryktesvägen" (fy, fy mej :o ).

Det står iof dagligen men då menar dom förstås 1 gång, :mad: Däremot står de att hundar som vistas inomhus utan tillgång till rastgård ska rastas var sjätte timma..

Vad va de för inspektion? :eek:

Ja ha precis så hemma, en bur och korgar. Och buren är mycket omtyckt! Den åker ingenstans på ett bra tag.. ;)

Ja jag använder då också bur.. Och ser inget fel i det om den används rätt o inte hela nätter eller dagar.

O en portabel liten hundgård skulle jag nog gissa att de räknas som bur och då gäller ju samma sak som med bur. Men de måste du nog kolla upp med någon som vet..

Men skulle de räknas som hundgård så måste de ju finnas skydd/koja, rätt mått för din hund, bra underlag, upphöjd liggplats osv.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 972
Senast: Anonymisten
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 467
Senast: Migo
·
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
6 519
Senast: Sel
·
Hundhälsa Är i en blandning av hopp och förtvivlan just nu. För att försöka göra en lång historia kort blev min gosse sjuk i mitten av december...
2
Svar
33
· Visningar
8 003
Senast: Hund!
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 31