Äppelcidervinäger

D

Dundret

Finns det nån maxtid på hur länge man kan ge det?
Kan man fortsätta att ge det i förebyggande syfte (året runt) även om själva problemet är mindre (i detta fall mjuka gallor på båda bak som ploppar fram så fort hästen stått en dag)?

Läste även att det tydligen har en "renande" effekt på kroppen här på buke, hur funkar det då om man ger äppelcidervinäger då mot gallor, blir hästen "renad" då under hela den perioden eller?

Finns det mer äppelcidervinäger bra mot?

Sv: Äppelcidervinäger

oj glömde fråga...
Bör man späda äppelcidervinägern om man ska ge det 30 ml i fodret?

Sv: Äppelcidervinäger

Enligt mina källor kan man ge det hela tiden utan att kroppen tar skada.

Man behöver inte späda ut den om man blandar i maten men en del hästar kan tycka att det blir lite starkt.

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 801
Senast: Roheryn
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 682
Hundhälsa Min hund, en sheltie, har upprepade perioder av att vilja avlasta höger bakben. (Det är inte slipped tendon, han är dock opererad för...
2
Svar
27
· Visningar
4 181
Senast: Takire
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 356
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar