Apassionata med islänningar på långfredagen?

F

Forsgard_92

Var det någon som såg på Apassionata på TV 4 klockan 17.30 på långfredagen? Någon som såg islänningarna? Jag såg det, och jag älskade det! =)=)

Sv: Apassionata med islänningar på långfredagen?

Är det någon som sett någon lista vilka hästar och ryttare som är med?

själv tycker jag att det var dötrist.
de sa att man skulle få se islandshästarna på ett sätt man aldrig sett dem förut.
sedan kom de in och red en vanlig kadrilj.
Oh, wow, va ovanligt. :smirk:

Aila skrev:
själv tycker jag att det var dötrist.
de sa att man skulle få se islandshästarna på ett sätt man aldrig sett dem förut.
sedan kom de in och red en vanlig kadrilj.
Oh, wow, va ovanligt. :smirk:

Haha, håller helt med :D Det enda som var bra var att de faktiskt visade några andra gångarter än tölt också, wow! ;)

Synd att jag missade islänningarna på långfredagen, men det var nog kanske lika bra om det var lika dåligt som Aila och Filippan säger.
:mad: :mad:

Ja jag håller med Carla, asså jag tyckte det var en bra Kadrilj mycket mer välanordnad än den i globen, speciellt att det var färre islänningar med, det blir så jäklans rörigt:crazy:

Sen så skulle jag vilja ha ett ensam "Show nummer" med en topp Islänning, där dom visar upp alla gångarter i ett slagst dressyr program. Ta som ex. Karly Zingsheim, med hans dressyrprogram. Där blir man impad:love:

Varför alltid komma in med 15 islandshästar?, det blir bara rörigt!

Josephine skrev:
Ja jag håller med Carla, asså jag tyckte det var en bra Kadrilj mycket mer välanordnad än den i globen, speciellt att det var färre islänningar med, det blir så jäklans rörigt:crazy:

Sen så skulle jag vilja ha ett ensam "Show nummer" med en topp Islänning, där dom visar upp alla gångarter i ett slagst dressyr program. Ta som ex. Karly Zingsheim, med hans dressyrprogram. Där blir man impad:love:

Varför alltid komma in med 15 islandshästar?, det blir bara rörigt!

Håller med, varför alltid samma kadrilj med 20 isisar som for runt i tölt, och över diagonalen så dom korsar varanndra? Alltid samma sak:crazy: Som Josephine säger, varför inte ta in en läcker isis och göra ett eget nr? Antingen i dressyr eller gångarter. Börjar bli lite tjatigt med detta springande runt runt i tölt 20 isisar och över diagonalen osv..:crazy:

Åhhh missade det ngn som vet om det går i repris??????

Är det någon som vet vem den supersnygga musblacken var?? Det var en vallack/hingst i alla fall! Han reds av en ganska ung tjej med mellanlång mörkblont hår? Vet någon vem ryttaren var? Hon såg lite ut som Frauke Schenzel, men var det henne?

Forsgard_92 skrev:
Är det någon som vet vem den supersnygga musblacken var?? Det var en vallack/hingst i alla fall! Han reds av en ganska ung tjej med mellanlång mörkblont hår? Vet någon vem ryttaren var? Hon såg lite ut som Frauke Schenzel, men var det henne?

ulla_1.html

Det är hästen som går först!

Jag var och såg showen när den va i Malmö men jag tyckte inte det var något speciellt. Jag hade förväntat mig mer!! :mad: Skulle ha sett den i fredags men vi hade fösrt varit på hundutställning hela dagen och sen var jag tvungen att ta Saga precis när den gick!! Missade kanske inget :p

/Jenny

Forsgard_92 skrev:
Var det någon som såg på Apassionata på TV 4 klockan 17.30 på långfredagen? Någon som såg islänningarna? Jag såg det, och jag älskade det! =)=)

Jag tyckte att det såg välridet och trevligt ut!! :)
Men något annorlunda var det ju inte,

Kollade på apassionatas hemsida men där stod det inte vilka som medverkade...

Vet norske Nils Christian Larsen er med.
Har med Ási fra Jor (5-gångshingst,fux) og min gamle träningshest Magni fra Stangarholti (4-gångsval. jarp,STOR-men det syns ikke så bra da Nils er nesten 2 meter själv :angel: )

Sagafrahaeli skrev:
Jag var och såg showen när den va i Malmö men jag tyckte inte det var något speciellt. Jag hade förväntat mig mer!! :mad: Skulle ha sett den i fredags men vi hade fösrt varit på hundutställning hela dagen och sen var jag tvungen att ta Saga precis när den gick!! Missade kanske inget :p

/Jenny

Apassionata går här i trakten i maj, har funderat köpa biljetter, men 400:- för en biljett, det blir mycket pengar när barnen vill följa med.

Om det inte var så där toppenbra kan jag ju strunta i det. Biljettpengarna blir ju ganska mycket, ett lass hösilage till hästarna som räcker länge....än några timmar på Apassionata.

Jag hittade en lista på vilka som var med! På www.isi-apassionata.de under Team och pferde stod allting! Den snygga musblacken hette Gammur II frá Heidurborg och ryttaren var Frauke Schenzel

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 025
Hästmänniskan Jag red som barn, men slutade efter en olycka i tidiga tonåren och satt inte på en häst på 15 år. Nu har jag ridit i vuxen ålder igen i...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 140
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 492
Senast: Ragdoll
·
Islandshäst Ville så gärna börja rida igen, typ som medryttare. Såg en annons, bara 5 min hemifrån. Long story short- de har 2 islänningar. Back...
2
Svar
22
· Visningar
5 602
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar