Använder ni säkerhetsväst?

Sv: Använder ni säkerhetsväst?

Jag köpte en väst i höstas efter att ha ramlat av min unghäst kveikja och landat med ryggen in i ett träd... Ramlade av i slowmotion i skritt när sadeln gled runt- hon fintade mig den lurendrejaren! Jag slog mig inte nåt, men blev lite skraj just för träden eftersom vi bor i värsta furskogen o träna har ju vassa avbrutna grenar hela vägen ner i jorden typ. Inge kul att få spetsat in i bröstkorgen direkt. Men nu är hon ju inriden helt o så stabil en häst kan vara.

Jag använde väl västen 3-4ridturer efter det och insåg sedan att det var mer jobbigt än nödvändigt, den får inte plats under mina kläder o det var stelt o jobbigt. Mina hästar är kolugna, nu har jag lärt mig att dra sadelgjordarna bättre, o framförallt köpa nya kortare gjordar när hästarna går ner i vikt :D

Om jag börjar rida barbacka på kvekki så kan jag tänka mig att använda den igen, hennes trav är så svår att sitta i :D

Sv: Använder ni säkerhetsväst?

KL.
Jag använder inte väst för tillfället då jag inte klarar av den ..
Men det kan hända att jag kommer börja använda den snart pga en av hästarna jag får upp inom en snar framtid.

Liknande trådar

Utrustning Har en säkerhetsväst som varit med några år. Har varit med vid några avramlingar, dock inga särskilt farliga och den har inte blivit...
Svar
2
· Visningar
557
Senast: Andromedae
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 650
Senast: super
·
Western Det här forumet verkar väldigt dött men nu försöker jag pigga upp det med lite nybörjar frågor. Jag funderar på att starta ett par...
Svar
11
· Visningar
3 027
Senast: Lycan
·
Utrustning Diskuterade säkerhetsvästar häromdagen och det där med att i princip alla (hopp-)ungdomar slänger västen längst in i garderoben och...
7 8 9
Svar
173
· Visningar
15 415

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka