Använder ni de öppningsbara fönstren på transporten?

Chlo

Trådstartare
Är i transportköpartankar och funderar även på om jag ska lägga till några kronor för att få öppningsbara fönster. Min fråga är därför, använder ni era öppningsbara fönster? Jag antar att det är främst på sommaren man har dem öppna. Kör ni med dem öppna, eller har ni dem bara öppna när transporten står still? Bör man ha två sådana fönster eller räcker det med ett (kanske en smaksak)?

Öppningsbara, absolut.
Vårt ena är öppningsbart (valfria håll) och det används oftast öppnat.

LIA

Jag har en Brenderup med öppnings bara fönster. jag har dem alltid stängda då den står still. Kan läcka in vatten när det regnar annars. Men när hästen åker har jag alltid dem öppna och jag tycker att det blir mycket bättre luft till hästen. Har glömt öppna nån gång och jag märkte stor skillnad innestäng och kondens. lycka till med det nya köpet....

Jag har öppningsbart fönster på min transport. Har det defintivt inte öppet under färd. Det blir ett ordentligt drag på hästen då. Min transport har mycket god ventilation. Däremot kan jag ha fönstret öppet om transporten står stilla och hästen står på. På tävling t ex.

Har öppningsbara fönster på båda sidorna på min Henra + tacklucka.
Mina fungerar så att det blir inget drag på hästen om man har dom öppen under färd. Man kan vinkla fönstren på olika sätt. Man kan ha dom helt öppen om man står still eller vinkla dom så att dom är öppna i bakkant bara när man kör. Det gör att det aldrig drar på hästen när man kör, och man får superbra ventilation.
Jag har det ena öppet om det är ljummet ute kanske + 15 grader båda öppna om det är över det...takluckan är alltid öppen.
Kan def. rekomendera en Henra med öppningsbara fönster.

Okej... du har fönstrar som kan vinklas. På mitt UME är det fönster som kan skjutas åt sidan. Då blåser det ju rätt på hästen. Lite skillnad. :)

Tack för era svar! Det låter bra att de öppningsbara fönstrerna verkligen kommer till användning. Jag trodde nog det, men man vet ju aldrig... Jag satsar troligtvis på en transport med i alla fall något sådant fönster.

Liknande trådar

Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
1 208
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 829
Senast: mamman
·
Samhälle Jag funderade på om jag skulle skaffa mig en anonym användare, men jag väljer att skriva från "mitt vanliga konto". Jag har ju...
Svar
5
· Visningar
865
Senast: Görel
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
2 190
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka