+
@Trani
Okej.
Här kommer the long story
Jag behöver en spellista till ett specifikt ändamål.
Jag ska lyssna på den i bilen, på tävling (och ibland träning) när jag behöver tagga, fokusera och "get in the zone". Det är nog inte så många låtar som behövs egentligen, och jag vill verkligen
inte behöva använda mobilen pga utrymmes-, batteri-, störnings- och smidighetsskäl. Det är mycket tävlingspsykologi bakom och jag kommer antagligen att vara i ett "ganska känsligt läge" (herregud vad överdrivet och fånigt det låter, men ja - jag menar allvar) och vill inte riskera att sabba något genom att bli ofokuserad eller vara tvungen att låta bli att lyssna på musiken pga att batteriet i telefonen håller på att ta slut eller någon annan kris.
Jag använder inte iTunes i dagsläget, varken i datorn eller mobilen eftersom jag vanligtvis inte konsumerar ljud eller musik "på det sättet", jag lyssnar mest på radio (via bil, dator eller gammal hederlig radio) eller poddar (via mobil, men sällan pga tidsbrist). Jag använder youtube eller spotify play om jag vill lyssna på en specifik låt, vilket händer väldigt sällan (därför vill jag inte prenumerera på spotify, det är inte värt pengarna för mig).
Jag har en gammal mp3-spelare, men den är ganska spartansk även om det säkert går att få liv i den. iPoden känns rätt om jag kan köpa låtarna i iTunes och de hamnar i iPoden praktiskt taget automatiskt, och det är en ENORM fördel att kunna spela via blåtand (eller aux) i bilen. Plus att den inte påverkar telefonens lagring eller batteri.