Använder folk iTunes fortfarande?

Blueberry

Trådstartare
Att jag ens behöver fråga om det här är ju nästan pinsamt, men here comes:

Hur fungerar iTunes nu för tiden?
Är det både en spelare och en butik?
Hamnar "alla" låtar där?
Om jag köper en låt där, får jag filen då och kan använda den i en mp3-spelare?

Jag vill ha musik men har inte behov av att ha låtar eller låtlistor i mobilen, så Spotify känns inte riktigt rätt. Hur löser ni sånt här?

Åh herregud kostar en iPod fortfarande ASMYCKET pengar!?
Vad är det här?!

Näe, nu känner jag att jag står vid gränsen till en rejäl jävla livskris.
HUR GAMMAL ÄR JAG!?!?!

Vi är gamla, inse det! Snart är vi nog dammiga stofiler med.

Begriper inget av det där vapp papp podd knodd wlan och alla andra konstiga bokstvskombinationer som i alla fall blir hopplöst fel dessutom!

Musik från iTunes har jag inte riktigt koll på men det är väl bara en butik som du sedan använder en annan app för att lyssna på musiken? :confused:

Film köper jag däremot mycket på iTunes och de hamnar iaf i en video-app för att kunna se dem :D (alternativt på apple-tven)

Musiken och filmerna ligger på ditt iTunes konto, du kan logga in och lyssna på vilken enhet du vill

Jag använder Spotify i telefonen köper filmer från iTunes och ser via Apple tv

Musik från iTunes har jag inte riktigt koll på men det är väl bara en butik som du sedan använder en annan app för att lyssna på musiken? :confused:

Film köper jag däremot mycket på iTunes och de hamnar iaf i en video-app för att kunna se dem :D (alternativt på apple-tven)

+ @Lampan

Hmm, intressant med film...
Jag har ju liksom ett helt jävla äppelträd hemma: apple tv, iphone, ipod, macbook och tänker mig eventuellt en iPod nano som musikspelare.

(Vill som sagt inte ha musiken i mobilen.)

Jag gör det.
Det är musikspelare jag inte använder.

Men är inte det billigaste alternativet att betala för en månads spotify eller annan musiktjänst och lyssna från iphonen innan du köper en pryl till? Eller missar jag något? :p Liksom exakt vad kan ipoden göra som din telefon inte fixar?

Jag vill ha musik men har inte behov av att ha låtar eller låtlistor i mobilen, så Spotify känns inte riktigt rätt. Hur löser ni sånt här?
Jag fattar inte. Du vill ha bärbar musik men du vill inte ha den i mobilen? Varför?

Och om du har en iphone så använder du väl redan itunes? Eller behöver man inte det om man kopplar den till en mac?

Jag har en iphone samt pc och använder itunes för att hantera telefonen på datorn. Musiken måste ligga i itunes för att kunna föras över på telefonen. I övrigt använder jag inte itunes, köper ingen musik där och den suger som musikspelare.

Det går skitenkelt att lägga in musik på iphone så jag förstår inte vad du ska med en ipod till. Om jag vore dig skulle jag i så fall istället köpa någon riktigt billig liten skit-mp3-spelare.

Jag lyssnar oftast på musik genom min nya Ipod (har ej Iphone) och vill ej heller lyssna genom min mobil pga. att batteriet är sen slut då någon ringer, helt enkelt.
Har även Spotify i min Ipod som har ett sjukt stort utbud av musik.

Men är inte det billigaste alternativet att betala för en månads spotify eller annan musiktjänst och lyssna från iphonen innan du köper en pryl till? Eller missar jag något? :p Liksom exakt vad kan ipoden göra som din telefon inte fixar?

+ @Trani

Okej.
Här kommer the long story :)

Jag behöver en spellista till ett specifikt ändamål.
Jag ska lyssna på den i bilen, på tävling (och ibland träning) när jag behöver tagga, fokusera och "get in the zone". Det är nog inte så många låtar som behövs egentligen, och jag vill verkligen inte behöva använda mobilen pga utrymmes-, batteri-, störnings- och smidighetsskäl. Det är mycket tävlingspsykologi bakom och jag kommer antagligen att vara i ett "ganska känsligt läge" (herregud vad överdrivet och fånigt det låter, men ja - jag menar allvar) och vill inte riskera att sabba något genom att bli ofokuserad eller vara tvungen att låta bli att lyssna på musiken pga att batteriet i telefonen håller på att ta slut eller någon annan kris.

Jag använder inte iTunes i dagsläget, varken i datorn eller mobilen eftersom jag vanligtvis inte konsumerar ljud eller musik "på det sättet", jag lyssnar mest på radio (via bil, dator eller gammal hederlig radio) eller poddar (via mobil, men sällan pga tidsbrist). Jag använder youtube eller spotify play om jag vill lyssna på en specifik låt, vilket händer väldigt sällan (därför vill jag inte prenumerera på spotify, det är inte värt pengarna för mig).

Jag har en gammal mp3-spelare, men den är ganska spartansk även om det säkert går att få liv i den. iPoden känns rätt om jag kan köpa låtarna i iTunes och de hamnar i iPoden praktiskt taget automatiskt, och det är en ENORM fördel att kunna spela via blåtand (eller aux) i bilen. Plus att den inte påverkar telefonens lagring eller batteri.

+ @Trani

Okej.
Här kommer the long story :)

Jag behöver en spellista till ett specifikt ändamål.
Jag ska lyssna på den i bilen, på tävling (och ibland träning) när jag behöver tagga, fokusera och "get in the zone". Det är nog inte så många låtar som behövs egentligen, och jag vill verkligen inte behöva använda mobilen pga utrymmes-, batteri-, störnings- och smidighetsskäl. Det är mycket tävlingspsykologi bakom och jag kommer antagligen att vara i ett "ganska känsligt läge" (herregud vad överdrivet och fånigt det låter, men ja - jag menar allvar) och vill inte riskera att sabba något genom att bli ofokuserad eller vara tvungen att låta bli att lyssna på musiken pga att batteriet i telefonen håller på att ta slut eller någon annan kris.

Jag använder inte iTunes i dagsläget, varken i datorn eller mobilen eftersom jag vanligtvis inte konsumerar ljud eller musik "på det sättet", jag lyssnar mest på radio (via bil, dator eller gammal hederlig radio) eller poddar (via mobil, men sällan pga tidsbrist). Jag använder youtube eller spotify play om jag vill lyssna på en specifik låt, vilket händer väldigt sällan (därför vill jag inte prenumerera på spotify, det är inte värt pengarna för mig).

Jag har en gammal mp3-spelare, men den är ganska spartansk även om det säkert går att få liv i den. iPoden känns rätt om jag kan köpa låtarna i iTunes och de hamnar i iPoden praktiskt taget automatiskt, och det är en ENORM fördel att kunna spela via blåtand (eller aux) i bilen. Plus att den inte påverkar telefonens lagring eller batteri.

I så fall kan jag bara svara att JA, iTunes synkar automatiskt när du köper låtar om du väljer den inställningen (och har ipoden inkopplad till datorn). :)

Jag tycker det verkar onödigt av dig att köpa en ipod. Allt du vill ha kan din telefon redan göra. Köp en laddare till bilen och sätt telefonen på stör ej när du lyssnar. Lite musik tar inte mycket plats alls och det drar ytterst marginellt med energi att spela musik.

Liknande trådar

• Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
23 226
Senast: Gunnar
·
  • Artikel Artikel
Dagbok På något sätt känns det som ett skifte har skett den senaste veckan. Som att jag mentalt har gått igenom en portal. Det känns som att...
Svar
4
· Visningar
2 509
Senast: Pratsch
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det sägs att man blir som sina föräldrar när man blir äldre. Jag har alltid fått höra att som kvinna så kommer jag att bli som min mamma...
Svar
0
· Visningar
584
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 353
Senast: Magiana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama