Använder du skydd?

Sv: Använder du skydd?

Min groom och jag inköpte varsin skyddsväst till denna säsongs maraton. Känns tryggt faktiskt. Man tror ju inte att man ska välta eller så men det kan gå fortare än vad man tror.......själv ramlade jag ur vagnen för några år sedan i första hindret på en tävling!!! Snacka om snopen! Som tur var hände inget, hästen stannade och jag kunde hoppa i igen och fortsätta, men jag kunde lika gärna slagit mig. :cry: Vid hemmakörning så försöker jag komma ihåg hjälmen, tyvärr händer det att den ligger kvar i stallet. Slarv bara!!:mad: Vid ridning är det hjälmen på.

Hjälm vid ridning och körning utom på tävling dressyr och dressyr och precisionskörning(hatt istället). Både hjälm och väst vid maraton körning.
Har inte hjälm när jag tömkör och longerar men när vi löshoppar hästarna.
Frisyren blir ju inte så snygg:crazy: men jag har hållit på så länge att jag vet att det kan hända olyckor även med snälla hästar och rutinerade ryttare/kuskar. En risk jag inte vill ta och inte vill att mina barn tar heller!

KL

Använder hjälm jag med vid både ridning och körning även vid tävling. I maraton även skyddsväst.

Jag använder alltid hjälm när jag kör, förutom under dressyrprogrammet då jag, med mitt nya ekipage, kommer att ha hatt. Skyddsväst använder jag inte så ofta när jag kör hemma, men däremot alltid i maraton. Tycker att hjälmen dessutom ofta är skön och värmer under kalla blåsiga dagar. Om jag kan skydda huvudet och ev "rädda" mitt liv på ett så enkelt sätt så gör jag det mer än gärna. När jag tömkör är jag inte alltid lika duktig dock, men det ska det bli ändring på ;)

Jag är nog knäpp i skallen... Jag använder alltid hjälm om jag rider eller om jag kör sulky. Jag använder oftast hjälm om jag kör rockard. Jag använder i princip aldrig hjälm när jag kör fyrhjulsvagn :o

Fråga inte varför... jag är knäpp bara.

När jag har kört syrrans gamla trotjänare har jag inte haft skydd. Dumt nog har det aldrig fallit mig in. Men nu när man blivit lite äldre och ska börja med unga hästar så faller det sig naturligt att skydda sig så då åker nog både väst och hjälm och självklart handskar på.

Liknande trådar

L
Körning Jag är så ledsen...:cry: Var för kan det inte finnas billigare alternativ till oss som vill köra med större/grövre hästar? Bara för...
Svar
7
· Visningar
3 176
Senast: LindaK
·
Körning Ska hjälpa en kompis att köra in sin ponny som ska ev i snar framtid säljas... Min vän till mig har "försök" köra in hästen innan men...
Svar
6
· Visningar
1 047
Senast: Fjunet
·
Körning Om du vann massa penga var skulle du göra (inom körning då) :D Då har fått oberänsat med pengar :) vad köper du :D? Om du köper vagn...
Svar
15
· Visningar
2 275
Senast: Elviramax
·
Körning I kväll kommer morfar hem från sjukhus och jag har bestämt mig att köra och hämta han hemma hos han och ta han på en tur :D Min...
2
Svar
21
· Visningar
2 229

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka