Använda samma sladd t olika mp-3 spelare?

Solsidan

Trådstartare
Är det nån som vet om man kan använda samma sladd till olika mp-3-spelare,fast det är olika märken?Dum fråga kanske..men är man oteknisk så är man:angel:

Sv: Använda samma sladd t olika mp-3 spelare?

om de har samma typ av kontakt, så JA, annars nej. :)

har de en stabndardkontakt så går det säkert bra, som t.ex. usb-mini, men ofta har de helt egna lösningar (dumt nog) och då går det inte.

Som Kuckeliku säger kan man göra det om de har samma kontakt/uttag, jag kan tex använda samma sladd till min kamera som till min gamla mp3-spelare.

Om det är USB på sladden så borde det inte vara något problem alls. Jag har gått igenom ett antal mp3-spelare de senaste åren, och har kunnat ha samma USB-kabel till alla.

Då måste du haft tur!
Jag har gått igenom ett antal mp3-spelare under åren och har haft olika till alla (dock har ingen varit av samma märke)!

Ja, kanske det... dock behöver man ofta inte ens sladden till spelaren, det brukar gå utmärkt att sätta den direkt i USB-porten. If all else fails, liksom. Jag har fått lägga in musik till mina kompisar i deras spelare ett antal gånger, och det har alltså varit olika märken på alla utav dem. Inget knussel alls, bara sätta direkt i porten som sagt.

Så... vette sjutton om sladden egentligen behövs. Det är väl bara att prova och se vad som funkar och inte. :p

Då har ni haft en speciell typ av spelare, ingen av mina spelare (eller mina kompisars) kan man göra så på.

Hm, det låter konstigt det... :confused: Jag trodde att det var en sorts standard-USB på alla. I guess I was wrong. :/

Hm, det låter konstigt det... :confused: Jag trodde att det var en sorts standard-USB på alla. I guess I was wrong. :/
usb kontakten mot datorn är densamme.
men vissa har ingen usb kontakt på usb spelaren utan kräver en liten kabel...

Alla mp3-spelare går inte att plugga in direkt i USB-porten.
Min iRiver-mp3-spelare som ser ut ungefär såhär:
iriver.jpg

..kräver absolut sladd :) Har dessutom en liten "hona"-ingång till spelaren.

Aha! :idea: Tänkte inte på att det kunde vara så... men nu vet jag det. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Vad använder ni för hörlurar när ni rider? Spanat länge nu på en lösning. Vill komma från att fippla med mobilen om det ringer, sen så...
Svar
5
· Visningar
416
Senast: Cattis_E
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 265
Senast: lizzie
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 056
Senast: valpköpare
·
L
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 710
Senast: karl_h
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka