Använder ni hjälm?

Nu börjas det igen...

Jag väljer ibland att rida utan hjälm och det är mitt val!!

Jag tär inte på stadskassan, är inte arbetslös och har inga barn. Betalar nog med skatt för att reparera skallskador på ett helt kvarter.

Detta med att man skulle vara osolidarisk för att man inte har hjälm är helt befängt! Du kan krossa skallen på golfbanan också, inte ser du några hjälmar där.. eller...
 
De är samma här, på klubben eftersom där är de et måste att ha hjälm. Blir faktiskt irriterad på folk här nu, de kallar en dum, puckad m,m bara för att man inte använder hjälm. varför kan man inte bara respektera vad andra gör..

men dem kanske är rädda om dig, och inte vill att du ska ramla av å slå i huvudet i nån sten eller nåt?!
Va inte så ego..
 
använder ALLTID hjälm och har alltid gjort, andvänder huvudet... :D
Har åkt av ett antal gånger så ja borde va död nu om ja inte haft hjälm.
Bröt ju foten när en häst reste sig å hamnade över mig... tänk om ja inte hade haft hjälm då, hade krossat skallen också.
Ja tycker det är helt puckat att inte använda hjälm... men om man har lite innanför pannbenet att vara rädd om så har man nog det *ironi* :smirk:
 
om du nu har en hjälm så varför använder du den inte jämt? förstår mig itne på folk som rider utan hjälm...hur dum får man vara?

själv rider ajg alltid med hjälm och säkerhetsväst. en billig livförsäkring samtidigt så får jag inte rida utan för mina föräldrar och trots att jag är 19 år så lysnar jag på dem. Det de säger är klokt! att rida med hjälp borde så i lagen!
 
Givetvis gör jag alltid det - skulle aldrig ens komma på tanken att hoppa upp på en häst utan hjälm. Även om hästen är hur snäll och cool som helst så vet du aldrig när hästen kan bli skrämd för något!

Den som rider utan hjälm har iofs inget som är värt att skydda!! :angel: Det är min åsikt - hårt men sant :devil:
 
Och så glömde jag en sak - jag fullkomligt avskyr när våra mer kända ryttare syns på bild utan hjälm :mad: inser dom inte att många yngre ryttare ser dom som förebilder :confused: dom borde tänka på att föregå med gott exempel! Det får man stå ut med som "kändis".

Nu har jag avreagerat mig färdigt för idag.... :angel:
 
Rider självklart alltid med hjälm! Är ju rädd om mig. Dessutom har jag dessutom alltid väst! :eek:
 
ja jag vet....de flesta elitryttarna rider inet med hjälm på vardagarna dåligt tycker jag
 
Alltid hjälm när jag rider eller kör (även tömkör) .
Jag cyklar aldrig så jag använder ingen cykelhjälm :p
Däremot kör jag vespa ibland och då har jag hjälm (jäkla tur för mej annars har jag inte suttit här idag efter en krock förra året med en bil) .
 
Bra skrivet :bow:

Ni som förfasar er och kallar folk puckade; rider ni alltid med säkerhetsväst? Har ni alltid hjälm när ni cyklar? Kör ni bil med krockkudde? Kan rabbla upp hur många viktiga säkerhetsateriljer som helst likvärdiga med ridhjälm som ni säkert INTE använder er av. Dubbelmoralister som försöker vara duktiga! Ja, jag använder också alltid hjälm. Fick hjälmen kluven en gång när min häst trampade på mitt huvud. Tänk om jag inte hade haft hjälm... Men jag klagar inte på dom som väljer att INTE ha hjälm! Jag tar också jättemånga säkerhetsrisker i min vardag.
 
För mej är det en självklarhet. Har provat rida utan hjälm, men jag känner mej så osäker och "naken" utan hjälm så jag föredrar den på! Har alltid något på huvut när jag är i stallet.. Dessutom känner jag att jag inte vill ramla av och kanske förstöra mitt liv redan som 14 åring?
Jag tänker inte klaga på dom som inte rider utan hjälm, men var försiktiga, min kompis ramla av och blev trampad & sparkad i huvudet, om hon inte haft hjälm skulle hon defenetivt inte ha levt idag.
Jag känner mej dum som inte rider med säkerhetsväst. Det måste jag innhandla! =) :banana:
 
ditt huvud, ditt val...

Jag trillar inte särskilt ofta av även det kan gå hett till ibland.
Men när jag väl flyger av så brukar jag landa på skuldrorna eller på huvudet och slå en serie kullebyttor. Sen ligger man där medans världen snurrar o man inte fattar någonting.

Ser i fjärran den nöjda hästen gör ännu en serie bocksprång.

Men jag kan inte tänka mig att rida utan min hjälm. Jösses som jag hade sett ut om jag hade ridit utan.

Alltid hjälm på!!!
 
som en liten unge på dagis skrek åt mig när jag cyklade förbi utan hjälm;
"har du ingenting att skydda innanför huvudet eller?"
Sen dess började jag använda hjälm när jag cyklar...
Har alltid hjälm då jag rider, skulle varit hjärndöd tio gånger om annars (Har haft sönder fem hjälmar när jag ramlat av...) Förstår inte varför man rider utan.
 
ALLTID! det kankse är skönare utan, men det är skönare att ha huvudet kvar än att kanske bli hjärndöd om man har riktig otur å åker av när man rider ute... en olycka händer så lätt!
Man har bara ett huvud ta hand om det :)
 
Förr red jag mycket utan hjälm men nu skulle det aldrig falla mig in att rida utan. Och nu när jag har lagt ganska mycket pengar på snygga hjälmar med ventilation mm så finns det absolut ingen ursäkt!
 

Liknande trådar

Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
794
Senast: Takire
·
Utrustning Min man behöver köpa sig en ridhjälm och han har tydligen abnormt stor huvud 😅 Storlek 60 är alldeles för litet men jag hittar...
Svar
4
· Visningar
885
Senast: iNHALE
·
Utrustning Vad ska man tänka på när man ska köpa ridhjälm till barn? Har ni några rekommendationer? Det är nya modeller och märken sedan jag var...
Svar
6
· Visningar
695
Senast: Sofie.S
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 382
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp