Använder ni hjälm?

visst de kan vara frestande att rida utan hjälm, men jag skulle ALDRIG göra det när jag skulle rida "vanligt"...de skulle vara
banana.gif
kanske om jag badade med hästen och hade nån som höll uppsikt över oss som badade..

Kramar
 
Senast ändrad av en moderator:
fast hittills har det aldrig hänt att jag suttit på eller bakom en häst utan hjälm och det kommer nog aldrig att hända heller!!!

ja, håller med om det där om att det är dåligt föredöme av vuxna bla bla bla

och i hästtidnidningar i serier så rider folk faktiskt utan hjälm rätt ofta!!! dåligt!!!

och i ett häste som Wendy eller Min Häst gav ut förr så var det en bild där en galopperade över en äng UTAN HJÄLM och med GYMPASKOR!!!!
och hon red med sadel..barbacka är väl gympaskor ok, tycker jag iaf...

och under bilden stod det...kommer inte ihåg ordagrant men ungefär "LYcka är att galoppera"

Fy vad dåligt!!!
K
 
jag använder hjälm när jag rider, cyklar eller åker moppeped
smile.png

eek.png
Finns det fortfarande så puckade folk så att do rider runt utan hjälm??????????
vad har man för liv då.........
banana.gif
Länge leve hjälmen
banana.gif
 
Senast ändrad av en moderator:
puckad behöver du inte ta och kalla mig utan att känna mig. De är inte lag i sverige på att använda hjälm. Jag rider inte alltid utan hjälm, de beror helt på vilken häst jag rider. Och att små tjjeer skulle ta efter mig, nja de tror jag inte.. rider hemma hos mina föräldrar utan hjälm, en liten by med lite folk. på ridklubben använder jag hjälm..

de är min egen skalle som far illa, inte din.. men var snäll och respektera mig och kalla mig inte puckad.
 
jag har redan en snygg hjälm, de är inte i utseendet de sitter..
 
tycker att de är fel av dig att inte respektera mig, utan ara kalla mig dum.. använder du hjälm när du cyklar??
 
De är samma här, på klubben eftersom där är de et måste att ha hjälm. Blir faktiskt irriterad på folk här nu, de kallar en dum, puckad m,m bara för att man inte använder hjälm. varför kan man inte bara respektera vad andra gör..
 
Jag använder alltid hjälm! För det första är det en regel på våran klubb

Sen så känns det som om någonting fattas om jag skulle rida utan hjälm. Jag har ALDRIG och KOMMER aldrig rida utan hjälm. Är allt för rädd om mitt huvud
smile.png
 
Senast ändrad av en moderator:
var inte heller ute efter att få nerklandrande kommentarer, men här respekterar vist inte alla andras val.. *suck*
 
Tycker att de är så respektlöst av folk som inte känner mig att kalla mig puckad. Jag skrev inte detta inlägg för att folk skulle komma med nedlåtande kommentarer. utan jag ville bara se hut många andra som rider utan hjälm. respektlöst av er..
 
Jag har en god vän vars dotter var medvetslös i en vecka, med eller utan hjälm, men den dämpar åtminstone fallet!
 
Mig veterligen är det inte hatt-tvång på western-tävlingar. Det är upp till var och en att ha hatt eller hjälm så länge man har en huvudbonad.

Själv rider jag alltid med hjälm (i paddock och i skogen) utom vid just western-tävlingar eftersom jag är liiiite fåfäng och tycker det är snyggare med cowboyhatt än hjälm. Men sen och andra sidan är min häst rätt lugn och fin på tävlingar men jag vet också att olyckan är lätt framme så det är väl inte det klokaste man sysslar med......
angel.png
 
Senast ändrad av en moderator:
Självklart att jag använder hjälm!
Det ska man alltid göra
eek.png

Även om man litar fullständigt på hästen och vet att den är lugn som ett filpaket så ska man alltid rida med hjälm! Man vet aldrig när hästen kan bli rädd för något och att du helt plötsligt ligger på marken - och om man har otur, på hårt underlag eller med en sten i huvudet. Själv rider jag både med hjälm och skyddsväst, en bra ide när jag rider min skötis som ofta blir sur på andra hästar. Har även stålhätta på ridskorna för att inte få ömma tår
wink.png

En hjälm kan man ersätta, men inte ett trasigt huvud.
Ha ALLTID hjälm!
mad.png
 
Senast ändrad av en moderator:
nej d gör ja int, d vet du smirre, du rider ju me mig varje dag så,

Till alla!!
jag brukar aldrig låta nån rida utan hjälm när d rider mina hästar man vet aldrig vad som händer, den lugnaste hästen kan bli den tokigaste.men jag brukar säga åt alla andra att rida me hjälm!
ja har ridit flera år utan hjälm dumt kanske men mitt val!
jag var o jobbade hos en i hopp landslaget, INGEN på stallet red me hjälm! kolla bara i böckerna från kända dressyr ryttare, har d hjälm?
det finns många förebilder som rider utan hjälm, faktiskt d flesta, men valet är ju ens eget! så sluta klanka på folk som rider utan! vi väljer själva!
 
Alltid...

*Använder man inte hjälm har man ingenting att skydda*
smirk.png
 
Senast ändrad av en moderator:
<<<Nu blev alla tysta, Bra sagt Frida.. =P>>>

öömm..de där lät rätt dumt faktiskt..
smirk.png


själv rider jag ALLTID med hjälm. personligen tycker jag att det är helIDIOTISKT
mad.png
att inte använda hjälm. har faktiskt aldrig sett nån här i trakten som ridit utan hjälm heller..
Till er som inte använder hjälm = Vill ni dö?!
angel.png
 
Senast ändrad av en moderator:
jag tycker att min hjärnsubstans kan få stanna på insidan av huvudet.. så ja jag använder hjälm..

och nej jag använder inte hjläm när jag cyklar vilket ja är jättedumt. men om jag skulle bli påkörd av en bil när jag är och cyklar så skulle nog inte hjälmen hjälpa så mycket.. jag skulle nog bli mos i vilket fall som hellst..
 
nja, oftast blir man nog påkörd inte överkörd. det resulterar lätt i att man flyger en bit och landar på huvudet.

då kan det vara hjälmen som avgör om du lever eller ej.
 
Du skriver ju själv att det är idiotiskt att rida utan hjälm, varför blir du då så upprörd när alla håller med dig?
Du är otroligt tramsig som skryter med att du gör något du själv kallar idiotiskt, inser du inte det?
 

Liknande trådar

Utrustning I somras skapade jag en tråd om att köpa ridhjälm. Nu försöker jag välja en säkerhetsväst att köpa och det är precis lika svårt 🙈. Då...
Svar
11
· Visningar
792
Senast: Takire
·
Utrustning Min man behöver köpa sig en ridhjälm och han har tydligen abnormt stor huvud 😅 Storlek 60 är alldeles för litet men jag hittar...
Svar
4
· Visningar
880
Senast: iNHALE
·
Utrustning Vad ska man tänka på när man ska köpa ridhjälm till barn? Har ni några rekommendationer? Det är nya modeller och märken sedan jag var...
Svar
6
· Visningar
694
Senast: Sofie.S
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 376
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp