Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Känner igen problemet och kan bara beklaga egentligen. I många kommuner har det varit så att man tagit djurskyddet sådär lite med vänsterhanden. Det har gjort att de som varit inspektörer inte alltid haft särskilt mycket utbildning vad gäller djurhållning. I vissa fall har det varit den inspektör som varit djurintresserad, kanske ridit på ridskola någon gång för ett antal år sedan osv. När jag började jobba som inspektör hade vi ett antal fall som hade pågått i evigheter (ungefär som du beskriver) Chans på chans gavs till djurhållare som uppenbarligen inte klarade av att rätta till bristerna. De värsta av våra fall kan jag ju säga fick ett abrupt slut på sin miss-skötsel av djuren. Så det har i stor utsträckning med utbildning att göra. Har man kunskapen så får man automatiskt argumenten för hur djuren måste skötas (och vilken förlust det blir för åde ägaren och djuren om man inte sköter om djuren ordentligt) för att må bra och producera.precis så tänker jag med, att det ändå inte händer något.
jag vet, då en bekants bekant, som bor här i krokarna, blivit anmäld gång på gång på grund av bristande skötsel, t.ex så fick inte hästarna vatten utan de fick "dricka" daggen som fanns i gräset på morgonen( vilket kommunens djurskydd tyckte lät ok och lät han hållas) deras boxar var gamla grisboxar fulla med skit, ingen strö, plus att han hade flertal andra djurraser som led av diverse saker, men nu äntligen har han blivit anmäld ordentligt och fått djurförbud men han har haft det såhär hela livet, och är runt 60+, det är när man hör sånna fall som gör att man tvivlar lite och tänker att det ändå inte blir något.