Äntligen en Cassini II hingst till Sverige

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare callie
  • Startdatum Startdatum
C

callie

Grattis alla stoägare nu ska Cortado komma till Sverige.Han är nog den absolut bästa Cassini II avkomman som blivit godkänd(kanske med undantag för den som blev segerhingst i Holstein 2009).Hans mor är e Lorenz som är en mycket inflytelserik gammal hingst.Själv såg jag honom när han blev godkänd och sedan såldes till Danmark(Dom har öga för bra hingstar danskarna;)) och den hoppningen han presterade då var helt sanslös.Otroligt snabb i fram, hoppar genom hela kroppen och med bakben som var helt fantastiska:love:Hela hästen är som en gummiboll med superfin galopp.Jag säger bara en sak -passa på nu om ni ska betäcka med en hopphingst:)

Sv: Äntligen en Cassini II hingst till Sverige

Ja han såg absolut mycket bra ut! Kul att du som är kunnig inom Holstein håller med :laugh: mödernet går inte av för hackor heller...
Han ser lätt ut, o det står på hans nästan helbror på Sprehe att han oxå är ädel :) kanonfin typ helt enkelt! Hoppas nu bara fertiliteten är bra! Vad tror du om honom på mitt Contender - Lacros - Corrado sto, hon har ju fått två riktigt fina e Cassini II :) hon verkar lämna STORT :p
Kul vår det här!! :banana:

Han har i alla fall fertilitet,finns en reg,avkomma 09,men jag tror resten är reg.holstein.

Grattis alla stoägare nu ska Cortado komma till Sverige.Han är nog den absolut bästa Cassini II avkomman som blivit godkänd(kanske med undantag för den som blev segerhingst i Holstein 2009).Hans mor är e Lorenz som är en mycket inflytelserik gammal hingst.Själv såg jag honom när han blev godkänd och sedan såldes till Danmark(Dom har öga för bra hingstar danskarna;)) och den hoppningen han presterade då var helt sanslös.Otroligt snabb i fram, hoppar genom hela kroppen och med bakben som var helt fantastiska:love:Hela hästen är som en gummiboll med superfin galopp.Jag säger bara en sak -passa på nu om ni ska betäcka med en hopphingst:)

Måste fråga är det Lorenz e.Ladykiller ue.Fasching ? Om så fallet är det min pålles farfar!!! Vet du något mer om denna Lorenz?

Vad kul! Googla Cortado , verkligen en trevlig hingst. Lagom stor oxå ;)

Jag tycker han ser väldigt stor ut.
Är det ngn som vet hur stor han är ?

Ja han såg absolut mycket bra ut! Kul att du som är kunnig inom Holstein håller med :laugh: mödernet går inte av för hackor heller...
Han ser lätt ut, o det står på hans nästan helbror på Sprehe att han oxå är ädel :) kanonfin typ helt enkelt! Hoppas nu bara fertiliteten är bra! Vad tror du om honom på mitt Contender - Lacros - Corrado sto, hon har ju fått två riktigt fina e Cassini II :) hon verkar lämna STORT :p
Kul vår det här!! :banana:

Låter som en jättebra kombination:) Brukar ju ofta bli mycket stort-iaf långbent)med Cassini II och den här är ju inte så hög så det passar nog med ett sto som lämnar stort.Har själv ett Cassini IIsto som är 176cm :p men det är bara långa ben.Hon har en helbror som var 165 cm som ettåring så dom blir höga.Jag gillade verkligen den här hingsten och sen brukar ju alla Cassini avkommor ha en suverän ridbarhet,vilket inte gör saken sämre:bow:

Liknande trådar

C
Avel Nu har AVN blivit färdiga med användningsråden för de nygodkända hingstarna :bow: Allt är koierat från ridsports hemsida... Så här...
Svar
14
· Visningar
3 792
Senast: athena
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka