äntligen!! :d

-Catherine-

Trådstartare
Åh, jag svävar på små lyckomoln just nu, äntligen-äntligen-äntligen skall jag få min efterlängtade hästtransport :D

Jag har i två tunga vintrar suckat över att jag inte kommer från gårn med mina hästar pga all snö (måste korsa E4 två ggr, på vintern blir det för höga plogvallar), så varje vinter har jag fått ställa av hästarna. Drygt som fan eftersom det då bara blir jobb och jobb och jobb med att ha häst, men man får inte ut ngt roligt av det eftersom man inte kan göra ngt med hästarna.

Men igår, då mutade maken mig med att köpa en transport för att jag skulle beställa en tid hos läkaren (knöl i bröstet), så denna vinter skall jag inte behöva ställa av hästarna utan kan leva ett normalt hästliv precis som på sommaren :) (om jag överlever knölen i bröstet dvs :grin:)

Hipp-hipp-hurraaaaaaa!! :bump:

Totalt onödig tråd, jag vet, men jag villa bara ösa ur mig av min glädje :laugh:

Sv: äntligen!! :d

Roligt med transporten, men mindre roligt över orsaken till "mutan".
Hoppas att det är helt ofarligt så du kan färdas det du vill med dina pållar.
Sedan kommer maken att upptäcka så ohyggligt praktiskt det är med en hästtransport......
Det är inte lite man kan köra med den, MC, åkgräsklippare, snöslunga, skrot, spån , hö, får (grannen lånar hem en bagge en period för nästa års lammskörd) - jag försökte med vår lilla båt också, men det var lite för bred och lite för lång tyvärr.
Så transporten kommer fort att ha tjänat igen det den kostar.....om du nu inte köper en ny förstår - då tar det väl lite längre.....

Näe, knölen är väl mindre rolig, det är lite därför jag dragit mig för att få den undersökt. Jag liksom både vill & inte vill veta vad den är för ngt.

En helt ny transport blir det då inte, men en begagnad är SÅ mkt bättre än ingen alls och jag är också övertygad om att gubben kommer att finna nytta i den då den väl står hemma på gården. Han har ju pratat om en släpvagn tidigare, men en transport är ju så mkt bättre, den är ju en släpvagn med kåpa på :D

Jag köpte mitt första släp idag och är så himla nöjd med inköpet.
Allt kommer gå bra med dina framtidsplaner! Lycka till

*KL*

Så har jag äntligen fått hem min "muta" då :D

Den är i otroligt bra skick för sin ålder med nytt golv, förstärt med extra balkar under, ny gummimatta, ny matta på lämmen bak, nya gasdämpare och ny draghandske. Sen är mkt bultar och skruvar bytta samt stödbenen bak.
Jag tycker att jag gjort ett fynd, det enda jag behöver göra är att skura invändigt och lasera på skivorna utvändigt :)

254370_10150334847884428_752229427_9833699_169872_n.jpg

Tack, jag är såååå nöjd med mitt köp :D

Ikväll har jag roat mig med att stryka på lasyr, en strykning av två är avklarad och redan nu ser vagnen så vansinnigt mkt finare ut. Tänk att det kan blir så otroligt fint med så minimalt med ansträngning:

263730_10150335124529428_752229427_9836672_3782143_n.jpg

Liknande trådar

Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
8 410
Senast: Ajda
·
Gnägg Jag har alltid varit en hästgalning. Men det senaste året har det bara gått utför. Jag går just nu på gymnasiet och mycket tid går till...
Svar
13
· Visningar
2 282
Senast: Nielaa
·
Hästhantering Jag blir inte riktigt klok på fyraåringen härhemma. Tar gärna emot tankar och åsikter. Jag har haft honom sedan han var ettåring, och...
15 16 17
Svar
335
· Visningar
46 107
Senast: Efwa
·
Hästmänniskan För ungefär 1 1/2 år sedan började planerna om att jag och min syster skulle renovera barndomsstallet hos grannen och ställa dit vår...
Svar
14
· Visningar
3 286
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka