Äntligen, äntligen, äntligen!

domino

Trådstartare
Har jag hittat en sadel till min häst som pasar perfekt! :banana: :)

Sadelmakaren/utprovaren var ut i dag och provade en massa sadlar på pållen: stübben, henri de rivel (stavas det så :confused: :o ), albion, passier, prestige7appaloosa, master o ën indisk sadel.

Den enda som passade hans rygg var prestigen (såklart det skulle bli en dyr men det är han värd! :love: ). Mastern, som är stallkompisens har vi lånat och ridit i ett tag nu o den funkar men han ska helst inte ridas i den då det är kilbossor på den.

Så nu blir det till att leva j-vligt snålt några månader! Det blir en prestige/appaloosa silver star allround mot dressyr hur som helst. Ska beställa imorron!

Ville bara skriva av mig! Äntligen är den biten löst. Det har vart ett himla provande hit o dit! Men som sagt det har varit värt väntan :D

Sv: Äntligen, äntligen, äntligen!

Får man fråga vad du har för häst? (ryggtyp) ;)
Funderar själv lite på testa en prestige på min pålls... :)

Sv: Äntligen, äntligen, äntligen!

Jag har en vbl travare som är väldigt grov, han är bred över ryggen och har bred ryggrad. I övrigt normal rygg. Varken svankig eller rak. Kan inte ha kilbossor då det ger tryck mot länden.

172137593YgTldH_ph.jpg

http://community.webshots.com/s/image15/3/75/93/172137593YgTldH_ph.jpg

Om du inte kan se bilden, klicka på länken ovan men glöm inte att ta bort http://...

Liknande trådar

Utrustning Är på jakt efter ny dressyrsadel och har efter mycket provande kommit fram till att min häst tyvärr behöver en ganska speciell sadel...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 209
Senast: super
·
A
Utrustning Har just nu en (ful och vidrig) utprovad Stübben allround mot hopp som jag använder som tillfällig hoppsadel. Kruxet är att den sitter...
Svar
0
· Visningar
818
Senast: atmosphere
·
L
Utrustning Jag rider idag i dels en utprovad och mycket väl passande Albion SLK W, 17,5" samt en Wintec allround mot hopp med det breda koppjärnet...
Svar
4
· Visningar
978
Senast: lasseman
·
P
Utrustning Sadelmakaren var ute idag o provade ut en massa (nåja 13 st tror jag) dressyrsadlar. Provade: Albion SLK Anky Bates Caprilli...
Svar
11
· Visningar
2 681
Senast: Liselott76
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka