Antislickspray som funkar..

Men hjälp... Det står att din hund slickar och du behöver hjälp med det
I mitt huvud är det skillnad på råden till en hund som maniskt slickar på folk på möbler, på sig själv. Tror inte jag är ensam om det?

Buke är fullt av kompetenta personer, vana hundmänniskor, veterinärer, djurskötare.
Vanlig netikett är att inte vara otrevlig när folk vill hjälpa.

Så läs med lite mer eftertanke?
Fast hade jag velat ha den hjälpen hade jag bett om den. Jag uppskattar inte att bli mansplainad.
Tex, istället för att skriva ”Kontakta veterinär”, kan man skriva ”Jag antar att du har kontaktat veterinär”.

Tex, istället för att skriva ”Kontakta veterinär”, kan man skriva ”Jag antar att du har kontaktat veterinär”.
Skulle aldrig falla mig in att anta att folk redan varit hos veterinär, men vill man ha relevanta svar så bör man uppge relevant information i sitt inlägg.

Exvis: hunden har varit hos veterinär och är fullt frisk, men har lagt sig till med vanan/ovanan att..

Fast hade jag velat ha den hjälpen hade jag bett om den. Jag uppskattar inte att bli mansplainad.
Tror inte det här kvinnodominerade forumet ger sig till att mansplaina?

Detta är ett glatt och hjälpsamt forum. Ofta med mycket värme.
Och det är ett diskussionsforum! Vill du inte diskutera ska du kanske inte fråga här? för de flesta här vill diskutera. Och hjälpa till.

Tror inte det här kvinnodominerade forumet ger sig till att mansplaina?

Detta är ett glatt och hjälpsamt forum. Ofta med mycket värme.
Och det är ett diskussionsforum! Vill du inte diskutera ska du kanske inte fråga här? för de flesta här vill diskutera. Och hjälpa till.

Mansplaina är ju dock en term som förklarar ett fenomen (även om den givetvis är manligt kodad).

Vi kanske kan släppa detta och återgå till huvudfrågan nu.

Liknande trådar

Hundhälsa 2018 tog jag lite hastigt och lustigt emot en liten omplacering som for illa i dåvarande hem. Hunden var och är trots det relativt glad...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 695
Senast: Tonto
·
Hundhälsa Hej! Behöver lite input från er kloka människor med mycket hunderfarenhet. Min hund på 4 år har börjat halta 2-3 steg när han reser...
Svar
7
· Visningar
376
Hundhälsa Jag är mitt uppe i att byta foder, främst då ena hunden är lite för tjock. Och jag har stött på samma problem som många andra gör, så...
Svar
9
· Visningar
577
Senast: SiZo
·
Hundhälsa Säkert en korkad fråga, men jag måste kolla 😁 Hon har sitt andra löp nu, hon är 15 månader, löpt runt 10 dagar, första dagarna har vi...
Svar
2
· Visningar
442
Senast: movi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama