Tack allihopa, för att ni tagit er tid att svara på mitt inlägg. ❤️
Min hund somnade in igår 💔
Före eutanasin, undersökte veterinären hennes andra ben, för jag hade misstankar att det är något även i andra bakbenet... Och ja, knäleden var början till lös i vänstra benet också, prognosen att korsbandet skulle gå av där inom 3 månader.
Jag ville göra det, för att få sinnesro. Det fanns inga alternativ mera att vela mellan. ❤️
Innerst inne i mitt hjärta, har jag vetat, att ett liv med alla dessa diagnoser + operation + rehabilitering, inte skulle varit etiskt rättvist mot henne.
Tomheten och saknaden är enorm, saknar henne så det känns som hjärtat slits sönder.
Idag början första dagen utan min käraste 💔
Berätta gärna om era erfarenheter och sorger, efter era kära. 🐾🤍🪽
Beklagar verkligen sorgen :heart. Jag är helt övertygad om att det här var det bästa och mest kärleksfulla beslutet för din hund. Men man får ett hål i hjärtat som tar tid att läka när ens älskade vän försvinner.

Jag beklagar verkligen ❤️.

Vi tog bort vår äldsta hund i somras istället för att operera tänderna och sen eventuellt fortsätta med en utredning för annat då hon hade en tilltagande ljudrädsla i grunden. Det kändes jättejobbigt då hon var i god fysisk form.
Ändå kändes det inte rätt att operera, sen antagligen utreda för annat och sen behöva leta nytt hem då det började vara ohållbart att ha henne hemma på grund av ljudrädslan med oviss utgång.

Utan hennes ljudrädsla i botten hade vi opererat och varit beredd att utreda men det kändes som ljudrädslan redan i sig verkligen börjat inskränka på hennes och vår livskvalitet. Hon var en fantastisk hund och är saknad ❤️.

Liknande trådar

Hundhälsa För två år sedan rasade tillvaron hemma. Min man bröt nacken i en olycka och jag blev svårt sjuk i samma veva. En av hästarna dog och en...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
15 128
Senast: Takire
·
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
2 085
Senast: thea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ghost sadel
  • Stora shoppingtråden III