Sv: Anti diagram å statistik å BMr!
Förr gjordes inte UL (förr=i alla fall inte när jag föddes för 36 år sedan), då var det svårare att fastställa ett riktigt BF, så att din mamma gick över 3 v kanske bara var två egentligen? Idag mäter man ju lårben mm för att räkna ut BF, så två veckor över tiden är ju verkligen två veckor över tiden, och som någon skrev så kan det ju bli farligt för barnet om man går över för länge.
Sedan var det väl det här med b.f. när jag berättade att min mamma gick över 3 veckor med mig, men sedan kom förlossningen igång normalt och gick jättebra. Varpå hon fnyser och säger att SÅ blir det INTE nu, nu finns en gräns på 2 veckor, punkt. Sån är normen just nu.. ja, om den inte ändrats igen till dess...
Jag är inte intresserad av någon igångsättning, bebisar kommer när de är klara - OM inte det är fara för mig eller barnet naturligtvis(undantag finns det alltid). Men jag behöver ju inte gå över och då blir det ju inget problem...
Förr gjordes inte UL (förr=i alla fall inte när jag föddes för 36 år sedan), då var det svårare att fastställa ett riktigt BF, så att din mamma gick över 3 v kanske bara var två egentligen? Idag mäter man ju lårben mm för att räkna ut BF, så två veckor över tiden är ju verkligen två veckor över tiden, och som någon skrev så kan det ju bli farligt för barnet om man går över för länge.