Antal klasser på ett meeting?!

E

Elisabet

Hur är det egentligen?
Hur många klasser får en och samma häst starta under ett meeting?
På två dagars meeting brukar man ju vanligtvis starta hästen två klasser varje dag. innebär det då att en häst får starta 8 klasser på ett fyra dagars meeting? Det känns ju lite mycket. Har letat i TR efter detta, men jag har inte hittat det...

Sv: Antal klasser på ett meeting?!

Vet inte vad TR säger, men jag brukar starta en klass mer än det är dagar. Sedan kan klasserna vara utspridda under dagarna.
Tex två klasser första dagen (de lättaste klasserna brukar vara då) och en klass följande dagar.

man får rida 2 klasser per dag.

Beror inte det på tävlingens status?
På lokal och nedåt har jag för mig att häst för göra tre starter.
Vissa meeting är ju lokal den första dagen och regional eller högre de andra dagarna.

Men är det inte så att man får rida två klasser/dag på endagstävling, men bara 4 klasser på ett meeting..?

Det är vad jag har fått lära mej iaf.
Sen vad som står i TR har jag inte en aning om :p

Har inte TR här, men även om det är tillåtet att rida typ 10 klasser på ett tvdagars är det ju inte säkert att det är lämpligt.

Man får starta 3 klasser per dag på lokal och 2 klasser per dag på regional och högre. Sen hur många man startar på meetinget får man använda sitt sunda förnuft till så länge man inte överskrider 2 resp. 3 klasser per tävlingsdag.

det finns ingen gräns på 4 klasser per meeting. vet en som red SEX klasser på nat. meeting.. :o då inkl. msva.. sjukt!

Okey... Då är det väl nån som fått det hela om bakfoten som sagt det till mej :p

Fast när ja tänker efter så vet ja folk som har startat fem klasser på ett meeting.. haha.

Ja ska man starta så mkt som sex klasser på tre(?) dagar så bör man vara helt säker på att hästen är i vääääääldigt bra kondition o ta det väldigt lungt dagarna efter.. :crazy:

Liknande trådar

Hoppning Hej, tänkte fråga om lite hjälp och råd. Jag har en häst och vi har haft det lite upp och ner, har har haft henne i lite mer än 2 år...
Svar
8
· Visningar
2 107
Senast: zarmino
·
Hundträning Hej. Jag funderar på vad ni har för passitivitetstips? Min hund går upp i varv och tar extremt lång tid på sig att varva ner på nya...
Svar
12
· Visningar
629
Senast: Grazing
·
Ridning Har gått två terminer på en ridskola och var inte toppen-nöjd, tyckte b la att man inte fick särskilt mycket instruktioner och...
Svar
3
· Visningar
347
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
10 192
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Gamla trotjänare
  • Pusseltråden
  • Att curla eller inte curla sina barn