Antal dagar och resultat

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare bizznizz
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 178
  • Visningar Visningar 11 164
Sv: Antal dagar och resultat

Kan ju skriva ut procentsatserna också, även om jag egentligen tycker det är för få föl för att det ska vara vettiga siffror:

Totalt antal ston: 58st
Procent ston före 335: 58,62%
Procent ston efter 335: 32,76%

Totalt antal hingstar: 64st
Procent hingstar före 335: 32,81%
Procent hingstar efter 335: 57,81%

Sto 1
stoföl dygn 335
stoföl dygn 330
hingstföl dygn 317

Fyller på statisitken med
stoföl dygn 325
:p :love:

Kompisens sto fick ett hingstföl i lördags, på dygn 340.

Tack för hjälpen. Har varit fullt upptagen med mitt lilla hingstföl som kom på dygn 322. Stoet var förstföderska.

Jag ska förösöka hålla det där diagrammet uppdaterat när det kommer in fler föl i tråden, så blir det kanske så småningom ett tydligare resultat...

D I A G R A M

Jag minns inte alla mina tidigare föl hur länge de gick. Dock har jag letat upp att mitt sto som fölade 2005 fick ett hingstföl på dygn 323.

/AFF

Hmm vet inte riktigt.
Mitt sto går exakt 11 månader och hon har tre utav fyra gånger fått hingstar...
Betäcks hon den 17 juli så fölar hon den 17 juni, så har det varit sedan start...
Väntar fortfarande på fjärde gången och funderar på vad det blir...
Kan märka att humöret är annorlunda denna gång...

Hej!

Har fått två hingstföl av samma mamma.
Första född på dygn 329
Andra född på dygn 332

Hm, bara för att jag är lite sjukligt besatt av siffror och för att jag egentligen måste göra massor av annat som är mycket mer akut beräknade jag en normalfördelning på födseldygnen också.

För dem som inte vet vad en normalfördelning är så kan kan berätta att den här grafen visar sannolikheten för när ett hingst- respektive ett stoföl ska födas - om man utgår från den information vi fått här i tråden hittills. Där toppen är på graferna för ston repsektive hingstar är det dygn då det är störst sannolikhet att ett sto- respektive hingstföl föds.

NORMALFÖRDELNINGSGRAF

Senast ändrad:

Tack, Moiran, det här är jätteintressant när man går och väntar och tror att det aldrig blir något. Dag 339är inte så onormalt i alla fall, och det kan får dröja nån vecka till oxå!

Mitt sto gick över 11 dagar innan hennes lilla flicka kom till världen..:)

:bow: :bow: Tack moiran! Jättekul! Ju fler diagram och grafer desto roligare. Statistik och siffror är fantastiskt kul. :D
Återkommer när min bebis tittat ut.

varsågoda! :)

Finns det någon annan klurig statistisk vinkling ni vill se på siffrorna får ni säga till... ;)

Skulle vara kul med fördelning sto/hingst beroende på pappa och även längd på dräktighet men det blir ju klurigt nu när inte det har skrivits ut. Sen är det ju inte tillräckligt många föl efter resp hingst för att det ska bli intressant rent statistiskt sett... men ändå! :D Kul skulle det varit. Och MYCKET jobb... :crazy: Tid på dygn kan man ju också göra snygg normalfördelningsgraf på. :p
Nej, nu ska jag sluta. :D

Hehehe... Ja, det finns många roliga grafer man kan rita om man bara får underlag... :) Jag håller på att bygga upp ett eget litet ideellt projekt där jag försöker samla in diverse mer eller mindre intressant info om f.f.a. varmblods(halvblods)aveln och sen sammanställa den i lite olika tabeller och grafer, och seriöst så skulle jag nog kunna ha som heltidsjobb i flera år att hitta på och koda ihop olika grafer, diagram och tabeller med olika vinklingar och informationsvärde... :D Det är ju inte utan att jag inser att jag är lite besatt av siffror...

UUUUNDERBAAAAR tråd! Är själv nördigt faschinerad av statistik!!! :bow:

Snygga diagram, verkligen! Mest sannolikt är alltså att fölet i magen därute i hagen är en hingst, eftersom vi nu har 337 dräktighetsdygn...

//tina_tiger

*kl*

Mitt sto nedkom med ett hingstföl imorse, på dygn 336. :)

Det är mycket intressant att studera siffrorna. Vi har en fölning kvar i stallet jag står i, stoet är på dag 333 i dag och hon har tidigare haft 9 föl, bara hingstar, så det blir antagligen det i år också, hon ser dock helt färdig ut för fölning, så det kan kanske bli i natt.

Jag kollade lite på siffrorna från förra årets betäckningsstatistik på ASVH och skrev om det i en tråd tidigt i våras. Där kunde man se en trend att TAI gav flest ston och AI flest hingstar, det stämde inte på alla hingstar, men ändå.

Liknande trådar

Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 644
Senast: Mabuse
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
631
Senast: Shaggy
·
Avel Hej! Jag behöver verkligen alla tips och råd jag kan få just nu. Jag har ett sto som jag har lämnat på betäckning i maj, och hon står...
Svar
16
· Visningar
2 096
Hästmänniskan Lång titel men också en bra sammanfattning. Jag letar föl/åring och tänker mig i första hand en hingst/valack eftersom jag i framtiden...
Svar
9
· Visningar
969
Senast: Askur2017
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Senast tagna bilden XVI
  • Valp 2025