Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Allmänt knapplån
Hur man väljer ang traktbrodd eller fyrbrodd i fråga om vad som är bäst osv, bör vara helt anpassat till individ och div förutsättningar utifrån tex vilka underlag man rider på samt även till viss del hur hästen själv är byggd ev mindre exteriöra minus den har, ev tidigare skadehistorik vissa skador/inflammationer osv . Fråga en duktig hovslagare veterinär utifrån hästen som individ och hur den används/hålls osv är mitt råd i denna fråga allmänt .
Har man tex en häst som pga ngn tidigare skada/minus exteriört som gör att man tex skulle vilja undvika ytterligare snedvinkel i fråga om endast traktbrodd , så går det ju att som mellanväg tex sko med fyrbrodd men enbart ha blindbrodd i tån . Som exempel .
Ser ingen motsättning öht i det du reflekterar över , precis i linje med det jag avsett med kommentaren .Eller så väljer man en lägre brodd i tån, det finns ju den möjligheten idag. Jag använder 6 mm i tå och 8 mm i trakt.