anställd slänger grejer

B

BeastieBabe

vad ka man göra då? en anställd på "mitt" stall har slängt mitt skåp (en hel del grejer i, bl.a bestick för 400-500 kr), denna person VISSTE att det var mitt skåp då han har skåpet bredvid..
vad kan jag göra OM han slängt det?
jag slutade jobba där för 1 månad sedan (16 Juli) och hade då jobbat där i 6 månader.. kom dit idag och rummet är tomt!
förmodligen har han slängt det och kommer bara att svara "ja du borde väl ha plockat ur det" och flina.. saken är den att ja har jobbat och ridhuset har varit låst de dagar jag åkt förbi.. samt att skåpen inte alls skulle slängas enligt min vetskap..

*skriver av sig*

*samla sig*

visst det kan vara så att han bara gömt skåpen nånstans, eller tömt mitt skåp och låst in mina grejer i verkstaden eller något.. är bara så j*vla f*rbannad att jag måste skriva av mig.. förhoppningsvis finns mina bestick, mitt porslin, mina nudlar och mina kläder kvar någonstans..

jo men om han nu slängt skåpet.. är han då skyldig att betala mig skadestånd då han VISSTE till 100% att mina saker var kvar inuti?

Vad hade ni kommit överens om när du slutade, hade du lov att disponera platsen/ skåpet fortsättningsvis för dina saker? Eller betalade du för utrymmet sedan du inte längre var anställd?

Visst kan man tycka att det är fult gjort, och att dom borde ha pratat med dig först men jag hade nog inte velat lämna kvar saker om jag varit i din situation.

om det är en anställd kan du väl tala med stallets chef eller ägare? någon måste ju vara ansvarig? funkar inget får du polisanmäla eller stämma.

till saken hör att det är en ridskola och det står skåp lite här och var som helt kostnadsfritt används av elever.. och när jag och en annan anställd skulle klippa upp 10 år gamla skåp satte vi upp en lapp i stallet 3 veckor innan (lektionsveckor) nu under sommaren har det varit väldigt låg frekvens av ridskoleryttare i stallet så lappar blir liksom inte lästa av ridskoleryttare..

sedan så är denna anställd lite egen.. och går efter sina egna regler.. säger chefen "ta bort skåpen" så tar han det som att HAN inte behöver bry sig om att han slänger andras grejer som finns i de inlåsta skåpen.. han fattar liksom inte själv att han måste TÖMMA den först genom att be de som har grejerna i att tömma dem..

Hade du avtalat om att dina saker skulle avhämtas senare så kan du kräva resättning för det som förlorats, i annat fall får du förlita dig på deras goda vilja. :crazy:

Sv: Re: anställd slänger grejer

nej jag hade inget avtalat eftersom att samtliga skåp som finns utspridda får användas fritt (sålänge de inte är upptagna när man "tar" dom)
skåpet hade hamnat i "killarnas" (2 st) omklädningsrum för att dom "ville ha" skåp att kunna låsa när de t.o.m har lås på omklädningsrummet.. dom hade städat ur en skrubb för att kunna byta om (när toaletten 1½ meter därifrån är mkt större)...

jag var dit å hämtade mina prylar *dykade upp "låset" på "omklädningsrummet"* tyvärr var en del grejer trasiga eftersom att grabben knappast var försiktig när han kånkade runt på skåpet.. dock bara en del glas som inte var speciellt dyra.. men jag tog mina hela grejer och lämnade resten.. han har vart så elak mot mig så han kan gott få städa.. det finns ingen regel som säger att jag måste städa skåpet.. :)

Sv: anställd slänger grejer

hejsan! jag tycker han e skyldig dig du hade i skåpet för 100 % vi har en tjej som haft egen häst i vårt stall och hon flyttade för ca. 3 år sen. Vi har fortfarande ett jättestortskåp med hennes täcken, stora grejor m.m som tar stor plats. EN anställd vi har i stallet, när han mockar brukar han vänta upp och ner på våra kassar där vi har våra egna ryktsaker....

Sv: anställd slänger grejer

jo.. men jag har hämtat mina grejer nu iaf.. vad angår den där tjejen så borde ni ta kontakt med henne och be henne hämta sina grejer..

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka