Ansiktoljor

steril

Trådstartare
Såg nyhetsmorgon tv4 i söndags. Där var då en människa vid namn Karin Björkegren/ Jones med och berättade om oljor till hela kroppen. Blev jättenyfiken på dessa oljor. Finns det ngn här som använder ansiktsoljor? Hur bra är dom?
 
Sv: Ansiktoljor

Nu vet jag inte alls vad det handlade om men det enda jag använder nuförtiden är Kung Markattas kokosolja.
Förut har jag joxat med dag, natt och ögonkräm men har blivit frälst. Billigt, ekologiskt, sjunker snabbt in och jag har inte haft en enda finne på 1,5 år. Bara ett tillägg, det kanske handlade om helt andra oljor :p
 
Sv: Ansiktoljor

Jag använder Kahinas arganolja. Har inte heller haft några finnar eller problem sedan jag började med den.
 
Sv: Ansiktoljor

Nu var inte frågan till mig men Kung Markattas kokosolja finns både på hälsokostbutiker för närmare hundralappen och i mataffären för ca 40 kr. Jag har hittat den både i hyllan för asiatisk mat (ica maxi) och på hyllan för vanliga oljor (willys) och en lchf-hylla (ica supermarket). Liten glasburk med blå ettikett.
 
Sv: Ansiktoljor

Jag har väldigt torr hy och använder Mandelolja eller Avokadoolja ( Le Rome)som jag köper i vanlig hälsokostaffär. De är ganska billiga...ca 120:- för en flaska och den räcker i flera månader. Använder dom främst i ansiktet men även på övriga kroppen då och då när jag skrubbat mig. Såhär vintertid är det ett måste annars blir jag så torr att det kliar.
 
Sv: Ansiktoljor

Delvis Kl

Om ni inte får finnar med oljan. Hur såg er hy ut innan?

Det var min kusin som rekommenderade mig att testa för jag såg så trist och grå ut i ansiktet. Ser verkligen 5 år äldre ut på vintern. Jag får inga finnar och hyn får en friskare och fräschare lyster.

Jag tycker det är stor skillnad på olja och krämer. Krämer lägger sig mer som en fet hinna på mig och det får jag finnar av.
 
Sv: Ansiktoljor

Har inte hört talas om den typen av ansiktsoljor, men jag använder bara olivolja i mitt ansikte. Ibland kokosolja.

Ang finnar så är det ett icke-problem för just mig då jag har väldigt torr hy.
 
Sv: Ansiktoljor

Här är klippet: http://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klip...ennes-hud-lyster-igen-efter-sjukdomen-2534017

Jag kör oljor då och då, enkel vanlig kokosolja, jag älskar doften! Och olivolja till kroppen! Tyvärr har jag känslig hy i ansiktet och tål inte oljor i stor omfattning men kroppen går bra. Det tar lite längre tid bara att smörja kroppen och sedan innan det går in i huden. Men det känns alldeles underbart, och de andra hudkrämerna med en ingridienslista lång som vårbudgeten känns inte alls rolig att smörja med..
Karin har släppt en bok som heter något om frisk och strålande hy. Jag ska köpa den, där ska det finnas recept på hur man kan blanda sin egen hudvård!
 
Sv: Ansiktoljor

Jag använder en enkel oparfymerad massageolja på hela kroppen inklusive ansiktet, billigt och bra (115 spänn för en halvliter)! :D Min hud mår bättre än någonsin.
 
Sv: Ansiktoljor

På vintern brukar jag ha morotsolja i ansiktet ibland för att få lite färg. Annars duger det med mandelolja och olivolja. Hudcremer innehåller så mycket konstigt!
 
Sv: Ansiktoljor

Fick en helt underbar blåbärskärneolja från c/o Gerd i present, men den unnar jag mig inte själv!
Sedan har jag använt Weledas mandelolja, också jättebra.

Budgetvalet till vardags är olivolja med citron, luktar fräschare än den vanliga. :)

Tyvärr är jag så torr att ingen "vanlig" kräm förutom Helosan ger effekt på en smörjning, men oljorna är suveräna.

/Keb
 
Sv: Ansiktoljor

Jag använder arganolja i ansiktet. Ibland har jag bara oljan och ibland har jag nattkräm och sen lite olja ovanpå. Tycker det är superbra.
 
Sv: Ansiktoljor

Vi säljer den på jobbet. Finns på vissa frisörsalonger som säljer Kevin Murphyprodukter. Den är inget budgetalternativ alls. Långt ifrån...
 
Sv: Ansiktoljor

Ni som använder oljor till ansikte. Hur gör ni? Har ni särskild olja till rengöring? Använder ni ngt ansiktsvatten? Vilken olja passar mogen känslig rynkig hud?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
7 070
Senast: mars
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 077
Senast: lundsbo
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 191
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Tångbett dåligt?
  • Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp