Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja, Dina hundar har lärt sig att när matte ler är matte glad. Alla hundar har inte lärt sig detta.hunden har också bevisligen förmågan att tolka vårt språk mycket väl. ler jag viftar mina hundar på svansen.
En hund ser inte på om det är barn eller inte barn, hunden läser kroppspråk och ett barn kommer mkt närmare en hund med sitt "hot"/ansikteten frisk hund uppfattar normalt inte ett barn (under 10 år) som ett hot.
en valp (som mycket väl kan få för sig att gå rakt fram till en vuxen hund och vara påträngande) blivit lika illa biten, hade det varit valpens "fel" då?
mina hundar biter inte barn eller valpar just av den anledningen.
Varför ska hunden flytta på sig?? Hunden låg där först när barnet smyger sig på. Hunden har troligen varnat och sagt att här ligger jag och jag tänker inte ge upp denna sköna plats. Barnet har väl smygit sig ännu närmare utan att förstå hundens "hot". När barnet fortsätter att krypa närmare betyder det i hundens ögon att barnet inte tänker ge sig utan verkligen vill ha platsen. Hunden trappar upp och ökar eller förtydligare sina signaler, varpå barnet nu hunnit ända fram och pang.men vad är det som gör att hunden inte bara går sin väg
Tycker att det låter lite väl nonchalant att säga så. Jag litar på mina hundar fullt ut när det gäller mig själv, men jag skulle inte lämna dem utan uppsikt med ex. andra barn då man aldrig aldrig kan vara 100% säker.och jo, känner man sin hund tillräckligt väl så vet man om den biter eller inte.