Ännu en sadel-panik-tråd!

Docka

Trådstartare
Jag behöver verkligen hjälp, och jag har inte lyckats hitta det jag söker i tidigare trådar, så jag försöker här med en egen.

Jag har i nuläget en Prestige Golden Star Extra/New, som jag har haft till min tidigare häst. Den passar INTE på den nyköpta hästen, och jag har ingen aning om vad som skulle kunna passa henne då hon är en helt ny typ av häst för mig.
Jag kommer givetvis ta hjälp av en sadelutprovare innan jag köper någon ny till henne, men jag tycker ändå det är tryggare att ha liiite kött på benen inför mötet med en sådan ;)

Så, om det är någon som har förslag på en sadel/modell som skulle kunna passa en sådan här häst blir jag evigt tacksam om ni ville berätta det;
- Bred över ryggen
- Inte så hög, men lång manke.
- Mycket bog, liggande med massor av lyft och rörelse i gången


Den nuvarande Prestigesadeln är i stl 35, och den är för smal + hamnar onödigt mycket uppförsbacke även med tanke på att den är för smal.
Skulle eventuellt en annan Prestige fungera, eller är alla modeller i stort sätt samma (alltså, antingen passar prestige eller inte)?

Det är alltså en hoppsadel jag är ute efter...!

//Maja
 

Liknande trådar

Utrustning Har ett evigt bekymmer med mitt bäcken. Hästen är rätt normal i ryggen och kan ha det mesta som kommer i modell som tar lite manke och...
Svar
15
· Visningar
2 042
Senast: Mogge
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 965
Senast: Blyger
·
Utrustning Då jag ska bli hästägare igen behöver jag självklart en ny sadel också (maxpris 20 000). Jag ska självklart ta hjälp av sadelutprovare...
Svar
6
· Visningar
1 101
Senast: ufot
·
Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 577
Senast: Oknytt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp