Ännu en mask trád.

P

Pirayan

Efter hur láng tid kan man använda hästgödseln pá betesmarken, utan risk för att "smitta ner" marken?
Om det är som mull sá bör det väl inte vara nágra problem?
M V H Lotta

Jag har faktiskt aldrig reflekterat över gödselstacken... Hur länge har gödslet legat, och ska den spridas på betesmarker alltså? I vilket "skick"?

Gödseln har legat i minst 1,5 ár och är som mull. Det är tänkt som näring till betet.
Jag frágar även eftersom jag tänkte använda gödseln som kommer varje dag, till att berika betena längre fram.
Sá vad tror du?
M V H Lotta

Liknande trådar

Dressyr Var iväg och red en LC:1 idag på en klubb ganska långt hemifrån. Det visade sig dock vara helt klart värt de 1 h 15 min det tog dit...
3 4 5
Svar
90
· Visningar
12 036
Senast: jemeni
·
Hästvård Är det här ett onödigt/småaktigt/kinkigt mail att skicka till en veterinärklinik? (Bakgrunden är att jag, mycket motvilligt, åkte till...
2
Svar
21
· Visningar
3 432
Senast: domesticus
·
Kropp & Själ Jag känner en stor osäkerhet och rädsla kring män, och känner en fruktansvärd panik inför att bli intim med någon. Men även i andra...
2
Svar
36
· Visningar
4 217
Senast: Mabuse
·
Ridning Jag har en häst på foder sen 1,5 år tillbaka. Han är en valack på 9 år, en pre. Enligt ägaren ska han vara utbildad LA dressyr, vilket...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 780
Senast: ainasoja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Uppdateringstråd 30