Tigertofflan
Trådstartare
Nu börjar det bli isigt även här i skåneland, och denna vintern har jag ingen som helst lust att halka omkring som Bambi en hel vinter. Nu ska det broddas!
Han kommer bara ha broddarna vid ridning, och gå med blindbrodd i hage och box. Men vilka brodd är värda att köpa? Finns det några som håller en hel vinter, eller slits de ner/rostar fort?
Hööks har ju broddar. Fungerar de?
Vad ska jag köpa för brodd? Isbrodd? Hur långa? Rider delvis på grus, delvis i mer eller mindre upptrampad lera, och dels på regelrätt stelnad mark.
Vad för blindbrodd? Sånna fyrkantiga som man skruvar i, eller sånna "svarta pluppar". Vilket är lättast, och vilket sitter kvar?
Några andra saker jag behöver? Gängrensare?
Något annat som är bra att tänka på?
Första vintern med broddar för både människa och häst, så jag vill veta allt
Han kommer bara ha broddarna vid ridning, och gå med blindbrodd i hage och box. Men vilka brodd är värda att köpa? Finns det några som håller en hel vinter, eller slits de ner/rostar fort?
Hööks har ju broddar. Fungerar de?
Vad ska jag köpa för brodd? Isbrodd? Hur långa? Rider delvis på grus, delvis i mer eller mindre upptrampad lera, och dels på regelrätt stelnad mark.
Vad för blindbrodd? Sånna fyrkantiga som man skruvar i, eller sånna "svarta pluppar". Vilket är lättast, och vilket sitter kvar?
Några andra saker jag behöver? Gängrensare?
Något annat som är bra att tänka på?
Första vintern med broddar för både människa och häst, så jag vill veta allt